Köpes: Uniformsknappar från SL/SS samt vev till skyltskåp!

Köp, sälj eller byt dina lokaltrafikprylar. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Köp, sälj eller byt dina lokaltrafikprylar. (endast för registrerade användare). Regler för köp & sälj
Allmänna forumregler
Skriv svar
Användarens profilbild
mjtag
Inlägg: 1549
Blev medlem: söndag 14 december 2003 14:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Köpes: Uniformsknappar från SL/SS samt vev till skyltskåp!

Inlägg av mjtag »

Hejsan!
Jag önskar komplettera knappdelen av min järnvägssamling. Det gäller då knappar som jag bara har enstaka exemplar av. I övre raden på bilden nedan ser ni kavaj och västknapp från SL och SS. Söker alltså sådana knappar. I nedre raden är det SJ knappar för kavaj, väst & väst och det går bra även med sådana.

SL-knappar med nyare loggan (halvcirklarna): Kavaj och västknappar.
SS: Västknappar
SJ nyare knappen, (med strecken): kavaj och väst.
SJ äldre varianten med vinghjulet: västknappar.

Bild

Kan även passa på att upprepa en tidigare annons. Jag söker en vev med fyrkantsfattning till linjenummerskylten nedan. Det går att veva siffrorna med fyrkantsnyckel men det blir lite jobbigt i längden när man måste ändra handfattning hela tiden så det vore bättre med en vev. Har någon en vev eller vet var man kan få tag i en så hör gärna av er

Bild
Baksidan på skyltskåpet från brose.
Baksidan på skyltskåpet från brose.
nummerskylt3.JPG (91.2 KiB) Visad 11133 gånger
PM:a eller mejla via hemsidan. Ha det bra.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
mjtag
Inlägg: 1549
Blev medlem: söndag 14 december 2003 14:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Köpes: Uniformsknappar från SL/SS samt vev till skyltskå

Inlägg av mjtag »

Hejsan!
Kan tillägga att jag genom kontakt med person på annat forum fått tag på ett antal SJ knappar av den försilvrade varianten med strecken samt någon enstaka av den förgyllda västknappen med stora vinghjulet, tar gärna emot flera sådana dock. Har även fått tag i några västknappar från SS. Nu söker jag främst efter SL knappar, med nyare loggan med halvcirklarna. Både kavaj- och västknappar.
Finns det någon som har några sådana att avyttra så hör gärna av er. PM:a eller mejla via hemsidan.

Kan tillägga att tillverkare av skyltskåpet ovan är C Brose & Co Wuppertal - E i fall det hjälper något.

Ha det bra.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
mjtag
Inlägg: 1549
Blev medlem: söndag 14 december 2003 14:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Köpes: Uniformsknappar från SL/SS samt vev till skyltskå

Inlägg av mjtag »

Kan meddela att vevjakten till skyltskåpet ovan är över. Genom kontakt med en hjälpsam person så har nu skyltskåpet fått en vev och kan manövreras mycket bättre. Jag tar dock gärna emot fler SL och SS knappar, av dom som jag eftersöker. Främst med nyare SL loggan, med halvcirklarna.

Ha det bra.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Skriv svar