Var det bara jag som reagerade på framsidan på SvD 26 feb? En bild från pågående kl-tt-r i Högdalshallen. På en GRÖN tunnelvagn? När rullade de sista gröna tågen i trafik? Uppenbarligen en "konstnär" som kunnat jobba i lugn och ro på ett avställt tåg. Inne i en depå? Finns hela gröna tåg uppställda någonstans? /Stefan B
kl-tt-r på avställd vagn?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
kl-tt-r på avställd vagn?
Senast redigerad av Stefan B den torsdag 01 mars 2018 12:52, redigerad totalt 1 gånger.
- Hechtwagen
Re: kl-tt-r på avställd vagn?
Ser ut som en C12 och även verkfordon ska vara presentabla!
Var ute i snöröken i går fm (onsdag) och såg ett tåg på linje 18, bestående av 2 gröna tunnelvagnar, sedan snöfordonet och till slut ytterligare 2 gröna tunnelvagnar. "Mitt tåg" hamnade sedan efter snöröjningståget och det blev både långsamt och ryckigt. Vidare noterade jag ett antal röda västar som reglerade växlar med hjälp av spätt, men om två veckor är det vår och då har alla glömt vintern!Inge skrev:Används inte några C13 till att dra diverse saker. Snöröjning?
/Göran
-
Det finns 12 C13H kvar som verkvagnar. Dom är inte omnumrerade eller ommålade. Fem är gröna, sju är blå.
De används för att dra snöblåsarna och två av vagnarna har fått inredningen borttagen för att kunna transportera snöröjningsutrustning för plattformsröjning. De vagnarna ingår i det s.k. plattformståget. Gröna 1218 är delvis inredd som personalutrymme för plattformståget.
/Lars S
De används för att dra snöblåsarna och två av vagnarna har fått inredningen borttagen för att kunna transportera snöröjningsutrustning för plattformsröjning. De vagnarna ingår i det s.k. plattformståget. Gröna 1218 är delvis inredd som personalutrymme för plattformståget.
/Lars S