Spam

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Anders Hanquist
Inlägg: 1721
Blev medlem: söndag 28 september 2003 21:19
Ort: LS Lugnet

Spam

Inlägg av Anders Hanquist »

Nu är det tydligen nån idiot som vräkt in en massa spam igen. Finns det inget sätt att direkt anmäla så ni kan ta bort skiten? Tröttsamt med allt sånt.
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator
Inlägg: 794
Blev medlem: tisdag 07 december 2004 9:40

Re: Spam

Inlägg av Jourmaster »

Nej, man får ge sig till tåls tills någon moderator går in på forumet och ser att det har kommit spam. Det hjälper inte att rapportera, för vi ser inte rapporterna om vi inte går in på forumet, och när vi gör det så ser vi ju spammet också.
Jourhavande forummoderator.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Spam

Inlägg av daniel_s »

Intressant! Jag får mejl när jag får privat meddelande via forumet, så det borde ju gå att få för spamanmälningar också kunde man ju ha trott - men så behöver det ju inte nödvändigtvis vara!
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator
Inlägg: 794
Blev medlem: tisdag 07 december 2004 9:40

Re: Spam

Inlägg av Jourmaster »

Det går ju att sända mail till Jourmaster också, men det är inget personligt e-mail-konto, utan ett gemensamt för alla moderatorer, och det kollar man i regel i samband med att man kollar forumet, så det gör nog ingen skillnad. Men det är väl ovanligt att spam ligger mer än några timmar annat än möjligen på natten, så är det så stort problem?
Jourhavande forummoderator.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Spam

Inlägg av daniel_s »

Nä, jag sade inte att det var något problem alls, bara att det var intressant! :D
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2044
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Råcksta
Kontakt:

Re: Spam

Inlägg av ADDE »

Använder forumet Re-CAPTCHA 2.0? Är det den starkaste skyddet mot registreringar av spamkonton?
Skriv svar