En fråga till Göteborgarna

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Ska forumet få bli ett Stockholmsforum?

Omröstningen slutade onsdag 29 november 2017 20:41

Det är kla't vi ska diskutera Göteborg
10
83%
Det finns la inget att diskutera i Göteborg.
2
17%
 
Antal röster: 12

Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

En fråga till Göteborgarna

Inlägg av Harald »

Forum har mer och mer blivit ett Stockholmsforum tycker jag. Observera att detta inte är någon anmärkning mot Stockholmarna. Det är ju inte deras fel att få andra skriver här. Det är inte många Göteborgare som är särskilt aktiva här längre. Det börjar kännas lite som "siste man släcker och stänger". Så frågan till Göteborgarna är: Ska vi låta det bli ett Stockholmsforum eller ska vi diskutera även Göteborg?
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av Stefan Widén »

Jag hoppas verkligen inte att det blir så...Speciellt med Lund i antågande. Så fram alla skribenter och skriv om hela landet. Och som det sagts tidigare att få fram historiska trådar mm.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av 2763 »

Det går väl alltid varit ebb övervikt mot Stockholm här. Det är ju tack och lov inte längre så att alla trådar till slut handlar om linjenummer i tunnelbanan...

Sen är väl Göteborgsbänken inte fullt lika aktiv nu som för några år sedan.
Med reservation för tyckfel.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av TKO »

Jag uppskattar alla inlägg som INTE handlar om Stockholm - det vore tråkigt om detta enbart blev ett stockholmsforum.

Sedan undrar jag om inte aktiviteten på forumet totalt sett har minskat de senaste åren?
(Vilket naturligtvis påverkar hur många inlägg som handlar om Göteborg...)

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
darthjpp
Inlägg: 591
Blev medlem: lördag 14 april 2012 23:15
Ort: Inom vallgraven

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av darthjpp »

Det händer ju en del bakom kulisserna i Göteborg just nu. Det är flera stadsutbyggnadsprojekt där ytterligare spårväg finns med i planerna, vi har ju dessutom implementeringen av Sverigeförhandlingen och de nya spårvagnarna (M33).
Dock, och detta är inte bara för detta forum, verkar allt fler diskussioner hamna i olika facebookgrupper. Både bilder och diskussioner florerar friskt på facebook, och kanske inte alltid i grupper som är dedikerade för spårväg, utan lika gärna i t.ex. Yimby, eller andra grupper om stadsutveckling, trafik eller något helt annat.
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2053
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Råcksta
Kontakt:

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av ADDE »

Jag kanske inte visas som aktiv bland disskussioner som inte berör Stockholm, men det är mera för att jag är allt för dåligt insatt om infrastrukturprojekt som inte berör stockhgolm eller större järnvägsprojekt. jag laser och följer gärna med stort intresse de diskussioner som förs här även när det gäller göteborg eller andra städer, t.ex. spårvägsutbyggnaden av lund, vagnhallen I ringön, århus spårväg och västmetron I helsingfors, om man ska nämna några. Men då jag har dålig koll så har jag knappast ngt att tillägga när man ska vara lekannamässig infrastrukturplanerare I andra städer än I Stockholm... (När sådana disskussioner uppstår förstås)

//ADDE
(Vart är bilderna från Västmetron?)
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av daniel_s »

Jag utser mig själv till jourhavande göteborgare och röstar ja!
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av TKO »

Om inte min stora sanningslidelse förbjöd mej till tjyvknep skulle jag naturligtvis också rösta "ja". Men hur jag än försöker kan jag inte förvandla mej ens till jourhavande göteborgare!

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Hans Wibacke
Inlägg: 747
Blev medlem: lördag 22 augusti 2009 19:04
Ort: Stockholm + Åbo

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av Hans Wibacke »

daniel_s skrev:Jag utser mig själv till jourhavande göteborgare och röstar ja!
TKO skrev:Om inte min stora sanningslidelse förbjöd mej till tjyvknep skulle jag naturligtvis också rösta "ja". Men hur jag än försöker kan jag inte förvandla mej ens till jourhavande göteborgare!

/TKO
Eftersom frågan lyder "Ska forumet få bli ett Stockholmsforum?" så förefaller det som att ni vill att detta forum endast ska handla om Stockholm...? :?
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: En fråga till Göteborgarna

Inlägg av daniel_s »

Hans Wibacke skrev:Eftersom frågan lyder "Ska forumet få bli ett Stockholmsforum?" så förefaller det som att ni vill att detta forum endast ska handla om Stockholm...? :?
Tja, om vi tar och läser lite innantill, så frågar ju Harald så här:
Harald skrev:Ska vi låta det bli ett Stockholmsforum eller ska vi diskutera även Göteborg?
Och på den frågan måste förstås svaret bli ett entydigt "Ja!". :cheesygrin:

Men vad jag egentligen menade med mitt svar är, att påståendet "Det är kla't vi ska diskutera Göteborg" är sant, alltså själva omröstningsfrågan. (Motsatta alternativet har en mer nekande beskrivning och passar väl därmed bättre till "Nej")
Skriv svar