Ja, det håller jag helt med om (om än det ju inte är helt sant detta med att de går "tomma" till "rika områden" generellt - även om det finns sådana fall, liksom fall till "fattiga områden" där de går ganska tomma.) Trafikförvaltningen verkar dock leva lite i tron att man inte behöver behovsstyra nattrafiken då de inte tycks tro att någon använder den.Enceladus skrev: Keolis kanske uppfyller kraven, men jag anser ändå att det är en riktigt dålig standard att ha stående på Huddingevägen, vilket är en 70-väg. Det skapar bara ilska när man ser andra bussar gå tomma till "rika områden".
Det var nog också på nedgång ett tag, men med tanke på att nattlivet ökat och priserna på bostäder ökat centralt (läs: regionen växer), får man förmoda att det är fler ändå som har behov av den idag. Men det är bara att bombardera Trafikförvaltningen med problematiken så kanske det händer något längre fram.
Ja, då följer man i vilket fall avtalet. Men enligt RI-planen ska det ju vara 30-minuterstrafik på natten på de mest belastade stråken, och det uppfyller man ju då bara under en kort tid på natten. Men här tycker jag alltid Trafikförvaltningen har varit för luddiga i sin beskrivning. Här borde Trafikförvaltningen se över riktlinjerna! Man kan ju jämföra med 1980-talet, då det gick tunnelbana till Hässelby fram till klockan 2.02 på vardagsnätter!Enceladus skrev: Några goda nyheter: man har nu infört en ny avgång på linje 198 klockan 2:15 från Centralen. Det är fortfarande en lucka på nästan en timme, men det är bättre än en och en halv timme...