Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar kan s

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2053
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Råcksta
Kontakt:

Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar kan s

Inlägg av ADDE »

Hejsan! jag efterfrågar en spoiler-function, där man kan dölja sin text så att endast forumets medlemmar kan se texten inom spoiler-taggar.

[spoiler] Endast medlemmar ska kunna se denna text! [/spoiler]

Detta då jag har en åsikt om en fråga som diskuteras I denna tråd: https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 14&t=39904

men pga. angelägenheterna kring mitt arbetsliv och annat relaterat så vill jag inte uttrycka den så att vem som helst kan se inlägget (även gäster) pga. jobbet!
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av TKO »

Men vad jag vet är det väldigt enkelt att registrera sej som användare på forumet - så risken är att någon "obehörig" ändå läser texten...

Dessutom har registreringsproceduren - vad jag vet - ingen koll på att det enbart är "goda människor" som godkänns. Jag själv är ju t ex registrerad användare!

funderar
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
daniel_s
Inlägg: 14176
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av daniel_s »

Bättre är väl i så fall att använda något av de underforum som endast verifierade SSS-medlemmar har tillgång till. Alla SSS-medlemmar är givetvis goda människor ;-)

Ännu bättre är dock att inte skriva någonting alls, om man nu vill att någon inte ska veta att man skrivit det!
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av TKO »

"Verifierad SSS-medlem"... det låter allt fint det!

/TKO

(För övrigt har jag hört ryktesvägen att forumet ligger på en server som drivs av IBM i Långtbortistan - kan det stämma???)
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
daniel_s
Inlägg: 14176
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av daniel_s »

Allt ska verifieras nuförtiden vettö! Verifierad störning, verifierad betalande påstigande, verifierad amatör...

Är det inte FS Data i Skåneland som hostar grejen längre?
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av 2763 »

daniel_s skrev:Allt ska verifieras nuförtiden vettö! Verifierad störning, verifierad betalande påstigande, verifierad amatör...

Är det inte FS Data i Skåneland som hostar grejen längre?
Du menar FS Data som ligger i HSS gamla generatorhall...

Med deras personalpolitik så hoppas jag nästan inte det!

/T
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2053
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Råcksta
Kontakt:

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av ADDE »

Det är väl mera att jag är en "känd person" tack vare mina intressen (Nån medlem har rent utsagt skrivit upp mitt riktiga namn I nåt inlägg om forumnick, vilket ajg blev rätt arg over), och vill itne riktigt riskera mitt yrke. tanker jag efter så kanske jag oroar mig för mycket.
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av 2763 »

Jag tyckeri grund och botten att du tänker rätt bortsett från att det du skriver blir allmängods.

Det du skriver här eller på Facebook kommer att stanna i offentligheten. Det gäller precis allt. Dvs skriv bara sånt som tål offentlighetens ljus.
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2543
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av roggek »

Föreslår att du omgående tar bort din "personliga information" på summeradde.se.
Där har du själv skrivit ditt för och efternamn (lisvsfarligt på Nätet idag!), och en enda Googlesökning sköter resten:
Du omnäms t ex på Flashback, SVT och Youtube.
Eniro talar om var du bor någonstans...

Och på LinkedIn så ser jag vart du jobbar nu och har jobbat...

Du får bli mer restriktiv med vad du delar med dig av dig själv på nätet, eller acceptera att du sålt din själ till nätet...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av TKO »

Det är möjligt att jag är både för gammal och för gaggig för att begripa det här - men jag har lite svårt att se problemet. (Jag är så gammal att jag lärde mej programmera genom att stansa hålkort med Algol-instruktioner, som sen skickades till QZ för körning...)
Jag har valt att vara fullständigt transparent med vem jag är (nåja) - och skriver därför bara sådant jag kan stå för. Jag tycker det ger en viss trovärdighet. Det innebar också att jag INTE skrev om vissa saker så länge jag hade SL som kund.
Jag har förståelse för att en del pga anställningsförhållanden eller liknande vill vara anonyma - för att kunna avslöja 'besvärande sanningar'. Men jag tror ändå inte att det fungerar i längden. Kort sagt - skriv bara det du kan stå för. Är du ännu en muthärva inom SL på spåren så vänd dej till en journalist, då har du gjort det du kan. Och behöver inte riskera ditt jobb...

tycker
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2053
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Råcksta
Kontakt:

Re: Spoilertext och info som endast registrerade medlemmar k

Inlägg av ADDE »

Jag är I stort som TKO att jag väljer att vara transparent. Även om jag tar bort min "Om mig"-sindan på summeradde.se så är det ändå relativt enkelt att söka på mitt alias "SummerADDE" eller "ADDE", då jag kör samma alias på flera sajter. Dem är I princip min identitet på internet. Och jag är fullt medveten om vad som kan hittas om mig. Men det spelar ingen roll då jag är rätt öppen av mig I stort.

Men annars kanske jag borde hålla mina åsikter för mig själv egentligen. Efter lite mer research på jobbet så blev min åsikt irrelevant för den aktuella frågan!
Skriv svar