Regeringen: Lägg ner Bromma Flygplats

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh
Inlägg: 6168
Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05

Re: Regeringen: Lägg ner Bromma Flygplats

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

TKO skrev:
För övrigt vore det ju bra för kommande generationer om såväl Skavsta som Bromma förpassades till historiens skräpkammare - vi kan inte låta klimatpolitiken styras av annie-opportumism...

/TKO
Hr. ingenjör, det där är slafsig argumentation. Sk. klimathänsyn är bara den ideologiska överbyggnaden, det verkliga skälet är att man vill åt marken. Det är samma förhållande som när det gäller det populistiska nyset om de sk. "höghastighetsjärnvägarna" och (utformningen av) den sk. "flygskatten". De sistnämnda har jag tagit itu med (och kommer att ta itu med) på annan plats här. För den som klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt vill jag framhålla att jag här talar om inrikes transporter, inget annat. Bromma ska inte läggas ned och kommer inte att läggas ned.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Skriv svar