Resor gjorda den 20 januari 2016 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 20 januari 2016 !!

Inlägg av Olle »

Den 20 januari 2016 gick vi bort till järnvägsstationen i Olsztyn efter frukosten och tog tåget till Elblag. Där åkte vi spårvagn på linje 4 en bit, en ombyggd gammal Düwag med tillbyggd låggolvsdel, varefter vi gick i den tilltagande snöyran tills vi tröttnade och tåg spårvagnen till sluthållplatsen Ogólna och tillbaka till järnvägsstationen. Efter en grillad korv på Minuten tog vi tåget till Gdansk, förbi världens största borg i Malbork och över en nästan kilometerlång bro över Visla vid Tczew. Väl i Gdansk gick vi upp vid den övre stationsingången, den västra, och tog en av de fåtaliga turer på linje 4 som går där åt ett håll och bara vid rusningstid, en bit och bytte till linje 12 tillbaka till stan och buss till flyget hem. Att det blev buss och inte tåg till flygplatsen har sina skäl. Vid halv elva på kvällen var jag hemma och kunde ta en kvällsmacka och dricka te. Tänk vad mycket man hinner med vissa dagar, och andra dagar tar snabbt slut utan att sätta större spår efter sig.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
:-)lle
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8016
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Resor gjorda den 20 januari 2016 !!

Inlägg av Bussmicke »

Olle skrev: Bild

Detta var det absolut fulaste Rymdskeppp till lok av Alla kategorier jag nånsin sett. Urk
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resor gjorda den 20 januari 2016 !!

Inlägg av Olle »

Bussmicke skrev: Detta var det absolut fulaste Rymdskeppp till lok av Alla kategorier jag nånsin sett. Urk
Jag tycker den påminner om ditt söta husdjur :-)
Bild
:-)lle
Skriv svar