Resor gjorda den 16-18 november 2015 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 16-18 november 2015 !!

Inlägg av Olle »

El Salvador har ett järnvägsnät med 914 mm spårvidd. Det lär finns kvar en kort trafikerad sträcka norrut någon mil från San Salvador enligt den här sajten, med några dagliga turer, men jag kom inte åt att kolla det på plats. Vi var i San Salvador men det kändes just då inte lockande att vara ute och leta på egen hand med kameran på magen. Det får vi ta nästa gång. Nu såg vi bara några banor när vi passerade dem på vägen, och med Maps.me på paddan så hade jag bra koll på när det skulle dyka upp en järnvägskorsning. I San Salvador åkte vi parallellt med nått som heter Metrobús, dvs något slags fattigmansspårväg som finns i flera länder. Jag har åkt med sådana i Saô Paulo, i Jakarta, på Bali och Guatemala City. Funkar ok men har fortfarande busskänslan dvs trångt och skakigt. Dock mycket bättre är övriga lokalbussar. I San Salvador hann jag tyvärr inte åka med dessa bussar. Vi kom till El Salvador med båt från Costa Rica över Fonsecabukten mot Stilla Havet, och vi lämnade landet mot Guatemala för att fortsätta till Honduras i nordost.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

San Salvador
:-)lle
Användarens profilbild
kildor
Inlägg: 5516
Blev medlem: tisdag 12 augusti 2003 16:59

Re: Resor gjorda den 16-18 november 2015 !!

Inlägg av kildor »

Trevligt bildreportage! Och intressant att få se bilder från ett riktigt BRT-system.
Skriv svar