Verkar minst sagt konstigt. Men man tycker att någon borde ringt SL:s trygghetsnummer, 020 120 25 25.
För det har väl alla i telefonens nummerlista?

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Förare som vägrar talar om varför han eller hon avviker från normal färdväg?Leif A skrev:en sådan händelse är inte ovanlig liknande händelser sker ofta i Upplands Väsby.
Det kan ju finnas ett flertal orsaker allt från trasig utropsanläggning/förarmic till en förare som är väldigt obekväm med att använda den (inte ovanligt numera när man inte ropar ut hpl själv) eller helt enkelt språksvårigheter, sedan finns ju varianten med förare som kanske inte ska ha ett jobb med kundkontakt utan istället köra döda ting.LÅ1 skrev:Förare som vägrar talar om varför han eller hon avviker från normal färdväg?Leif A skrev:en sådan händelse är inte ovanlig liknande händelser sker ofta i Upplands Väsby.
Att man kör in till depå för buss och/eller förarbyte har jag varit med om på linje 94, men då talar ju föraren om vad som skall ske!
Jag har för mig att föraren sa att han skull in till hallen för förarbyte. Men det var ju länge sedan, så jag kan minnas fel. Jag visste ju att det förekom, i alla fall när jag varit med om det en gång. Men körde verkligen alla turer in på hallgården? Att linjen gick förbi Hornsbergshallen det vet jag.Lars Ödlund skrev:Det kan ju finnas ett flertal orsaker allt från trasig utropsanläggning/förarmic till en förare som är väldigt obekväm med att använda den (inte ovanligt numera när man inte ropar ut hpl själv) eller helt enkelt språksvårigheter, sedan finns ju varianten med förare som kanske inte ska ha ett jobb med kundkontakt utan istället köra döda ting.LÅ1 skrev:Förare som vägrar talar om varför han eller hon avviker från normal färdväg?Leif A skrev:en sådan händelse är inte ovanlig liknande händelser sker ofta i Upplands Väsby.
Att man kör in till depå för buss och/eller förarbyte har jag varit med om på linje 94, men då talar ju föraren om vad som skall ske!
Vad gäller nattlinje 94 så är det kanske nya rutiner? När jag körde den på -80 talet gick bussarna alltid in i Söderhallen resp Hornsbergshallen utan vidare åthävor eller förklaringar, jag har aldrig varit med om att någon chaufför inkl jag själv ropade ut något om detta, men som sagt det kanske har införts nya rutiner under dryga 30 år
Linje 670?daniel_s skrev:Minns en färd med nån blå buss (minns inte vilken) för några år sedan. Trafikledaren anropade föraren och sade att de hade observerat att bussen var 19 minuter försenad och undrade om det behövdes någon hjälp. Föraren svarade stolt att han faktiskt bara var "åtton" minuter försenad. Någon fortsättning på samtalet blev det inte då föraren inte förstod något mer av vad trafikledaren sade. Det var synd för annars kunde han ju gärna ha passat på att berätta att bussen bara gick i 35 på motorvägen. Detta apropå kommunikativa förare...
Det ingår väl i de huvudsakliga förutsättningarna för att kunna sköta jobbet att man talar och förstår det språk som kommunikationen sker på, om det så är engelska eller svenska.daniel_s skrev:Minns en färd med nån blå buss (minns inte vilken) för några år sedan. Trafikledaren anropade föraren och sade att de hade observerat att bussen var 19 minuter försenad och undrade om det behövdes någon hjälp. Föraren svarade stolt att han faktiskt bara var "åtton" minuter försenad. Någon fortsättning på samtalet blev det inte då föraren inte förstod något mer av vad trafikledaren sade. Det var synd för annars kunde han ju gärna ha passat på att berätta att bussen bara gick i 35 på motorvägen. Detta apropå kommunikativa förare...
Du menar att jag skulle ha sällat mig till folkmassan som skrek istället för att utföra något vettigt och lösa upp proppen?daniel_s skrev:Jag ser inte poängen med att hjälpa någon att dölja att de inte duger för sitt jobb. Att jobba i trafiken kräver att man är stresstålig, och att jobba med busstrafik kräver att man kan svenska.