Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8664
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av Harald »

Jag har inte sett något officiellt meddelande om när trafiken på Skeppsbrolänken startar, men lite sökning i Reseplaneraren tyder på att det blir söndagen den 16 augusti. Den dagen går linjerna 1 och 9 via hållplatsen Stenpiren. Det verkar vara något fel på Västtrafiks databas för det går inte att få fram några spårvagnsresor den 15:e, men linje 60 har den dagen hållplatserna Rosenlund och Skeppsbron men dagen efter är de ersatta av Stenpiren.
danneh
Inlägg: 262
Blev medlem: fredag 15 oktober 2010 20:49

Re: Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av danneh »

Mig veterligen har man talat om tidtabellsskiftet i augusti, som dina sökning verkar bekräfta. Däremot förstår jag att det inte går att söka efter den 15/8, eftersom jag aldrig tidigare varit med om att det går att söka resor innan tidtabellerna har presenterats. Så när Västtrafik gått ut med vilka ändringar som skall göras vid nästa tidtabellsskifte i augusti, då blir resorna sökbara i reseplaneraren.
Harald
Inlägg: 8664
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av Harald »

Nu har du missförstått. Det går att söka spårvagnsresor efter den 15 augusti, alltså fr.o.m. den 16:e. Det är ju på så vis man kan se att spårvagnarna går via Skeppsbron. Däremot så kan man inte få fram några spårvagnsresor under tiden 4-15 augusti. Det är alltså en lucka där.
danneh
Inlägg: 262
Blev medlem: fredag 15 oktober 2010 20:49

Re: Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av danneh »

Jaså, det ber jag om ursäkt för isf. Verkar även som att man drar in hållplatsen vid Rosenlund i samband med detta, vilket kanske inte är helt ologiskt?
darthjpp
Inlägg: 591
Blev medlem: lördag 14 april 2012 23:15
Ort: Inom vallgraven

Re: Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av darthjpp »

danneh skrev:Jaså, det ber jag om ursäkt för isf. Verkar även som att man drar in hållplatsen vid Rosenlund i samband med detta, vilket kanske inte är helt ologiskt?
Då Älvsnabben/are flyttar till Stenpiren minskar behovet av hållplatsen Rosenlund, de enstaka passagerare som använder hållplatsen utan att ta färjan får gå från Stenpiren istället.
hej
Inlägg: 1727
Blev medlem: onsdag 12 juli 2006 19:12
Ort: Göteborg

Re: Trafikstart på Skeppsbrolänken i Göteborg

Inlägg av hej »

Nu har Västtrafik lagt in tidern för hela augusti i reseplaneraren och som det verka så blir det trafikstart söndagen den 16 augusti för spårväg på Skeppsbrolänken.
Skriv svar