Här kommer iallafall några bilder ut den förstnämnda delen ........

Troligen var det en natt-bild på PUB som var målet för denna bil, men en trådbuss fastnade på bilden. På bilden tycker jag det ser ut som om trådbussledningarna korsas av ledningar på Drottninggatan, som då inte var gågata. Jag kan inte minnas att det gick trådbuss på Drottninggatan då.

Brunkan, där jag tog 66:an hem till Herrängen på kvällar och nätter efter nattsudd på stán.

Här måste spårvägen lagts ned ganska nyligen.

Slussen någon tid efter spårvägsnedläggelsen.

Dito.

En förortsbild för ovanlighetens skull. Det var inte ofta man kom utanför stadsgränsen, men det hände och måste då förevigas.

Borgmästargatan. Min mormor bodde på Tjärhovsgatan, och en bild av grannskapet blev det. Med de knallgula bussarna. Finns det bussar med reservdäck på baken ännu?
På platsen där bussarna står, finns nu ett modrnt bostadshus.

Den här dagen gick vi förbi Årstadal och de många bussarna har jag för mej skulle till Pakistan. Hur gick det för dem? Finns de månne ännu i trafik, precis som Köpenhamnsvagnarna i Alexandria?

Kommer ni ihåg bussarna med B, B som i Bromma, och som gick till Sergelstorg? Hur många var de?

De blå bussarna vid Brommaplan. När jag var liten åkte vi på somrarna från Fridhemsplan (Kronobergsparken, där polisens garagenedfart ligger) till Svartsjölandet där vi hade sommarstugan, med dessa blå bussar som då hade släpvagnar där vi poleterade cyklarna. Hoppas att jag minns rätt, för dessa bussar hade väl också släp?

Nu har vi kommit till den andra perioden, och här ser man Södertörnsbussarna på tomten som nu hyser Ringens Köpcentrum. Även tvåvåningsbussarna på linje 54 stannade här. Jag tror att även 48:an stannade här. Är det H46 på Södertörnstrafiken vi ser på bilden?
Kommer ni ihåg den långa raden med automater som fanns på väggen strax till vänster om bilden? Var det inte sveriges längsta på den tiden?