Stella Fare lämnar politiken
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stella Fare lämnar politiken
Stella Fare (FP) lämnar politiken efter en intern konflikt. Inte bra för spårvägsutvecklingen i Stockholm. Finns det nu någon alls i landstingsledningen som står upp för annat om ny tunnelbana (om 10 år) och bussar?
Stefan B
Stefan B
Re: Stella Fare lämnar politiken
Stella Fare tycker att Folkpartiet inte bryr sig om trafikfrågor.
P4 Stockholm
Hon anklagar också FP för att vara konservativt. (Själva brukar de påstår sig vara liberala, och det finns väl en anledning till att de måste tala om det gång på gång!
)
P4 Stockholm
Hon anklagar också FP för att vara konservativt. (Själva brukar de påstår sig vara liberala, och det finns väl en anledning till att de måste tala om det gång på gång!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
- Hechtwagen
Hon kan väl ta anställning som lobbyist på Spårvägsstäderna? 
JIPPEY JIPPEY !!
Det bästa jag hört på länge länge....
Det bästa jag hört på länge länge....
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Stella Cykelfara lämnar nog bara för att hon inte får bygga fler cykelbanor...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Hon har säkert många många döda och skadade Stockholmscyklisters liv och hälsa på sitt samvete, men som smart politiker så rinner det väl av.
Stella Fares självmordscyklister är ju inget ovanligt begrepp i Stockholm sedan hennes härjningar.
Stella Fares självmordscyklister är ju inget ovanligt begrepp i Stockholm sedan hennes härjningar.
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
- Stefan Widén
Nu tycker jag ni tar i !!
Stella har gjort väldigt många bra saker och självklart en del, som även hon känner att det, kunde gjorts på annat sätt med facit i handen. Så är politikernas verklighet oavsett färg.
Hennes gärningar inom landtinget och trafiken måste även jag som inte delar hennes färg säga att hon bidragit till att lyfta många viktiga frågor bla rörande spårvägens utbyggnad och att som politiker även ifrågasätta tjänstemännen.
För oss som ser mer spårvägsutbyggnad är det ett stort tapp att hon väljer att avsluta sina uppdrag där.
Stefan
Stella har gjort väldigt många bra saker och självklart en del, som även hon känner att det, kunde gjorts på annat sätt med facit i handen. Så är politikernas verklighet oavsett färg.
Hennes gärningar inom landtinget och trafiken måste även jag som inte delar hennes färg säga att hon bidragit till att lyfta många viktiga frågor bla rörande spårvägens utbyggnad och att som politiker även ifrågasätta tjänstemännen.
För oss som ser mer spårvägsutbyggnad är det ett stort tapp att hon väljer att avsluta sina uppdrag där.
Stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Jag tror inte någon politiker i ett demokratiskt sinnat parti tänker så. Det är verkligen en grov anklagelse.A32 skrev:Hon har säkert många många döda och skadade Stockholmscyklisters liv och hälsa på sitt samvete, men som smart politiker så rinner det väl av.
Alla politiska åtgärder har för- och nackdelar, och livet är fullt av risker. Vad säger du om politiker som bygger vägar, eller företag som bygger bilar? Och stillasittande är ju en av de största riskfaktorerna för en tidig död, det är värt mycket att göra det lättare för människor att gå och cykla.
Obs att jag inte vet särskilt mycket om Stella Fare, men det behöver jag inte, för det du skriver faller på sin egen orimlighet.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Håller med. Det är dessa "självmordscyklister" som, likt alla andra i trafiken, själva måste ta ansvar för sitt uppträdande i trafiken, oavsett hur infrastrukturen ser ut.twr skrev:Jag tror inte någon politiker i ett demokratiskt sinnat parti tänker så. Det är verkligen en grov anklagelse.A32 skrev:Hon har säkert många många döda och skadade Stockholmscyklisters liv och hälsa på sitt samvete, men som smart politiker så rinner det väl av.
Alla politiska åtgärder har för- och nackdelar, och livet är fullt av risker. Vad säger du om politiker som bygger vägar, eller företag som bygger bilar? Och stillasittande är ju en av de största riskfaktorerna för en tidig död, det är värt mycket att göra det lättare för människor att gå och cykla.
Obs att jag inte vet särskilt mycket om Stella Fare, men det behöver jag inte, för det du skriver faller på sin egen orimlighet.
Men infrastrukturen ger mycket övrigt att önska, det är sant. Liksom lagstiftningen.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Om man nu överhuvudtaget ska belasta enskilda politiker för cyklister och gåendes död och ohälsa i Stockholmstrafiken får man gå betydligt längre tillbaka än till Fare. För om det är något som orakat cyklister och gående är det den bilvänliga och totalt cykel- och gångtrafikovänliga trafikplanering som varit norm i Stockholm under stora delar av 1990-talet. Om man hade haft med gång och cykel i tänkarna istället för bara bilar hade vi haft en betydligt trevligare stad idag och antalet skadade och döda i Stockholmstrafiken under årens lopp hade nog varit lägre också.
Tyvärr bygger man fortfarande trafiklösningar där bilen ses som prio 1 trots att det finns otaliga beslut, planer, styrdokument etc som tydligt visar att bilen kommer först på fjärde plats i priolistan efter gång, cykel och kollektivtrafik.
Tyvärr bygger man fortfarande trafiklösningar där bilen ses som prio 1 trots att det finns otaliga beslut, planer, styrdokument etc som tydligt visar att bilen kommer först på fjärde plats i priolistan efter gång, cykel och kollektivtrafik.