Railway Gazette om CAF A 36

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
John_Bodholdt
Inlägg: 63
Blev medlem: söndag 29 juli 2007 18:03
Ort: Albertslund, Danmark
Kontakt:

Railway Gazette om CAF A 36

Inlägg av John_Bodholdt »

Med vänliga hälsningar/Best regards
John Bodholdt Nielsen
Albertslund, Danmark
Användarens profilbild
Leif Steen
Inlägg: 387
Blev medlem: torsdag 12 september 2002 12:04
Ort: Vällingby, ABC staden

Re: Railway Gazette om CAF A 36

Inlägg av Leif Steen »

Det ska bli spännande att se ifall även A36 är behäftade med samma "problematik" i styrsystemet som nu tvingar alla A35 att stå i depå på grund av påstådda bromsfel.
"Det vi inte minns, har inte hänt"
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6870
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Railway Gazette om CAF A 36

Inlägg av Odd »

Leif Steen skrev:Det ska bli spännande att se ifall även A36 är behäftade med samma "problematik" i styrsystemet som nu tvingar alla A35 att stå i depå på grund av påstådda bromsfel.
Det är inte bara påstådda bromsfel, det är allt möjligt som påstås inte fungera.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
HDWF
Inlägg: 16
Blev medlem: söndag 21 november 2010 17:26
Ort: Orminge

Re: Railway Gazette om CAF A 36

Inlägg av HDWF »

Artikeln autoöversatt blir: SVERIGE: Den första av sju Urbos Axle lågt golv pendeltåg som CAF levererar till Stockholms SL testas nu på Petite-Forêt testcenter nära Valenciennes i Frankrike.

Särskilt A36 av SL, de 1 435 mm spårvidd bilar liknar 15 A35 bilar som CAF har levererats till den norra förlängningen av Stockholms Tväbanan orbital spårväg linje, men har en extra mellansektion för att öka kapaciteten. De A36 bilar är 40,6 m lång och 2 650 mm bred, med 102 sittplatser och utrymme för 157 stående passagerare vid 4 / m². De fyra modul bilar transporteras på fem boggier, varav fyra drivs av åtta ABB traktionsmotorer på 65 kW. Detta kommer att ge dem en maximal hastighet på 90 km / t.

Båda typerna av bil har aluminium bodysides och tak, med en stål underrede och GRP hytten slutar omsluter en krasch beständigt stål. Den artikulation är utformad för att göra det möjligt för dem att driva runt kurvor ner till 17 m radie.

De A36 bilar kommer att verka på den 9,1 km Södra Lidingöbanan öster om huvudstaden, som löper från den röda linjen tunnelbanan ändstation vid Ropsten till Gåshaga på Lidingö.

Denna linje har tidigare drivits av en flotta av 21 mycket ombyggda A30 och B30 spårvagnar anor från 1944, som körde som två-bil-och tre-bil-apparater. Linjen stängdes i juli 2013 för fullständig återuppbyggnad, bland annat en ny depå, och förväntas återuppta mars 2015.
Skriv svar