Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

Inlägg av Olle »

Att åka till den allra sydligaste, östligaste, västligaste eller nordligaste delen av ett land eller en världsdel brukar trigga en del, så även mig. Sydligaste delen av Europa nere på, Peloponnesiska halvön har jag varit vid, liksom östligaste punkten utanför Lissabon. I Indien är det stranden vid Kanyakumari som är den sydligaste punkten i Indien, och det går dessutom tåg dit, så det blir naturligtvis ett givet resmål. Nu har jag doppat fötterna i vattnet vid den allra sydligaste punkten i Indien. En del bilder från den resan hittar ni här. Det är faktiskt en mycket trevlig och omväxlande tågresa dit och Kanyakumari är en liten trevlig ort, så har ni vägarna förbi så ska ni absolut åka dit, det rekommenderas.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Notera förbudet att åka på tågets tak. Kanske ett bra förbud med tanke på eldiften

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

:Dlle.
:-)lle
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

Inlägg av M_M »

Trevligt!

Jag måste säga att jag läser alla dina reportage (om jag inte av misstag missat något) men det finns sällan något att tillägga/diskutera. Med andra ord - jag uppskattar helt klart reportagen även om jag oftast inte skriver någon kommentar.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

Inlägg av LÅ1 »

M_M skrev:Trevligt!

Jag måste säga att jag läser alla dina reportage (om jag inte av misstag missat något) men det finns sällan något att tillägga/diskutera. Med andra ord - jag uppskattar helt klart reportagen även om jag oftast inte skriver någon kommentar.
Det där gäller nog många fler än dig, och mig. Det hoppas och tror jag att Olle förstått.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

Inlägg av Olle »

LÅ1 skrev:
M_M skrev:Trevligt!

Jag måste säga att jag läser alla dina reportage (om jag inte av misstag missat något) men det finns sällan något att tillägga/diskutera. Med andra ord - jag uppskattar helt klart reportagen även om jag oftast inte skriver någon kommentar.
Det där gäller nog många fler än dig, och mig. Det hoppas och tror jag att Olle förstått.
Tack grabbar,

jag hoppas alltid att någon har nytta av det jag lägger ut. Jag vet hur svårt det är att hitta de där små uppgifterna man söker när man planerar sin resa utanför de gängse reseområdena. Jag har idag svårt att förstå hur vi (familjen) kunde ta oss runt i Australien exempelvis, på 80-talet innan internet. Men jag vill minnas att jag använde fax för att kommunicera då. Fast jag minns inte var jag hittade alla uppgifter om hotell och trafik.

:Dlle.
:-)lle
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: Resor gjorda den 16 januari 2014 !!

Inlägg av M_M »

Hittils har glädjen över dina reportage nog varit större än nyttan :D

Även förr måste det väl ha funnits reseguideböcker, även om de säkert inte alls var lika omfattande som allt man kan läsa på nätet idag. Det lär väl också ha gått att kontakta "kommunens turistbyrå" (fast motsvarande, kommun heter det väl inte i de flesta länder) eller liknande, antar jag?
Skriv svar