Köpenhamns Metro byggs vidare

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Köpenhamns Metro byggs vidare

Inlägg av LÅ1 »

Man har nu borrat hela tunneln för hela Metroringen, som är tänkt att bli den tredje Metrolinjen. Blå på kartan från Wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6penhamns_metro
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Svend Christensen
Inlägg: 496
Blev medlem: tisdag 15 oktober 2002 14:20

Re: Köpenhamns Metro byggs vidare

Inlägg av Svend Christensen »

Nej, det er desværre en misforståelse. Man har markeret, at man et kommet frem til den 1. station i det ene rør! Der fattes således ca. 33/34 del af strækningen!

Med venlig hilsen
Svend Christensen
København
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Köpenhamns Metro byggs vidare

Inlägg av LÅ1 »

Svend Christensen skrev:Nej, det er desværre en misforståelse. Man har markeret, at man et kommet frem til den 1. station i det ene rør! Der fattes således ca. 33/34 del af strækningen!

Med venlig hilsen
Svend Christensen
København
Oj! :oops:
Tack för upplysningen.
Läser man mycket noga så kanske man förstår att det är så! Jag var väl ivrig att snart få möjlighet att åka hela varvet runt! Men nu verkar det som om jag får vänta till 2035 eller något sådant! :roll:
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Lennart Petersen
Inlägg: 3095
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Köpenhamns Metro byggs vidare

Inlägg av Lennart Petersen »

LÅ1 skrev:
Svend Christensen skrev:Nej, det er desværre en misforståelse. Man har markeret, at man et kommet frem til den 1. station i det ene rør! Der fattes således ca. 33/34 del af strækningen!

Med venlig hilsen
Svend Christensen
København
Oj! :oops:
Tack för upplysningen.
Läser man mycket noga så kanske man förstår att det är så! Jag var väl ivrig att snart få möjlighet att åka hela varvet runt! Men nu verkar det som om jag får vänta till 2035 eller något sådant! :roll:
Men så illa ska det väl inte gå :) , planerna är väl i vart fall att få ringen klar till 2018 med en första etapp Hovedbangården-Österport.
Men vi får se.. kanske måste man lägga till ett år eller så.
Skriv svar