Men det fick du såklart inte, undrar hur du bär dig åtC12C3C3C12 skrev:-Hoppas att jag fick det rätt med citeringen
Ett tips: Räkna att det är lika många [quote] som [/quote] och använd förhandsgranskning!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Men det fick du såklart inte, undrar hur du bär dig åtC12C3C3C12 skrev:-Hoppas att jag fick det rätt med citeringen
Yupp gjorde det, kollade och kollade med förhandsgranskningen, kan det vara ett föjdfel, kolla Lennart Petterssons citat ovanför.daniel_s skrev:Men det fick du såklart inte, undrar hur du bär dig åtC12C3C3C12 skrev:-Hoppas att jag fick det rätt med citeringen
Ett tips: Räkna att det är lika många [quote] som [/quote] och använd förhandsgranskning!
Då var det dags igen. Denna gång har bilen - förvisso diplomatskyltad - kört upp på två spårvägsbroar. Kan inte mer göras för att förhindra dessa incidenter?DN skrev:Om det är som SL misstänker innebär det att bilen färdades drygt två kilometer på järnvägsspåret – från Gröndal, över till Stora Essingen och vidare mot Alvik. Där, precis innan stationen vid Alviks strand kraschade den in i en stolpe och dess front blev ordentligt tilltryckt.
[...]
På söndagseftermiddagen bad Etiopiens ambassad i ett mejl till TV4 om ursäkt ”för olyckan och de problem den skapat. Vi gör nu en utredning internt kring hur detta har kunnat ske”, skriver ambassaden i mejlet. Det framgår inte riktigt till vem ursäkten riktas. DN har frågat UD om man fått ett liknande mejl, men ännu inte fått något svar.
[...]
Även vid ”avfarten” vid Gröndal har man nyligen haft två incidenter då personbilar hamnat fel. Det inträffade den 14 och den 19 februari.
Det handlar väl också om vilket samhälle vi vill ha. Skall vi behöva linda in allt i bomull eller skall vi lägga oss på en nivå där det visserligen inte är omöjligt att göra fel ibland men att det fortfarande kommer att hända saker då och då. För mycket åtgärder skapar i sig nya risker.Enceladus skrev: ↑måndag 04 mars 2024 19:33 Bilen körde 2 kilometer på räls – mysteriet blir kanske aldrig löst
Då var det dags igen. Denna gång har bilen - förvisso diplomatskyltad - kört upp på två spårvägsbroar. Kan inte mer göras för att förhindra dessa incidenter?DN skrev:Om det är som SL misstänker innebär det att bilen färdades drygt två kilometer på järnvägsspåret – från Gröndal, över till Stora Essingen och vidare mot Alvik. Där, precis innan stationen vid Alviks strand kraschade den in i en stolpe och dess front blev ordentligt tilltryckt.
[...]
På söndagseftermiddagen bad Etiopiens ambassad i ett mejl till TV4 om ursäkt ”för olyckan och de problem den skapat. Vi gör nu en utredning internt kring hur detta har kunnat ske”, skriver ambassaden i mejlet. Det framgår inte riktigt till vem ursäkten riktas. DN har frågat UD om man fått ett liknande mejl, men ännu inte fått något svar.
[...]
Även vid ”avfarten” vid Gröndal har man nyligen haft två incidenter då personbilar hamnat fel. Det inträffade den 14 och den 19 februari.
Jag vet inte det ja'roggek skrev: ↑tisdag 05 mars 2024 17:43 Kanske dags att investera i bomanläggningar som styrs av spårvagnarna själva, fungerar bra både i Oslo (https://maps.app.goo.gl/aGQohGY2iHaaxz9u7) och Göteborg, vad jag har hört. Nåt måpste väl man få för priset av ett månadskort....
Enig där... För även här i Norrköping, där det funnits spårväg 120 år nu, så händer det ju "rattvridare" kör fel och hamnar på ställen där det inte borde vara med sitt fordon. Troligen ligger problemet på en annan nivå än utformningen av gatumiljön och dess anslutning till banvallar. Gissningsvis handlar det i många fall om "rattvridare" som fått sina körkort via utbyte mot körkort från andra länder, eller varför inte körkortsturism till Rumänien.daniel_s skrev: ↑torsdag 04 april 2024 21:03 När folk på internet påstår att något ”fungerar bra” i en annan stad så måste man komma ihåg att det det betyder är att de har varit där ungefär en gång och sett att det fungerade då.
Det har ju egentligen betydligt mer vikt om jag säger att vår stockholmslösning fungerar bra eftersom jag vet allt om den, men det bryr sig ju ingen om. I stället skulle då fokus vändas mot de ytterst fåtaliga tillfällen då den inte hjälpt (och som jag givetvis redan vet om).
Under åren jag var trafikledare på spårvägen i Stockholm så kan jag inte minnas att det var en viss karaktär på personerna som hade råkat komma upp på spåret utan att ta sig bort igen. Den jag minns bäst är den åländska familjefadern som lyckades köra ända upp till Gullmarsplan från Mårtensdal. Visserligen hade han troligen ett utländskt körkort men det berodde på att han var ålänning.