Utan för vagnhallen stod dagens "pendelvagnar" Sergels Torg - Alkärrshallen uppradade för att gå ut i trafik.

Ett bekvämt sätt att till sig till och från arrangemangen vilket utnyttjades av 860 resenärer.
Personligen var det med mycket speciella känslor jag betraktade utryckningen. Den 15 januari skall anbudshandlingarna för E21 (Spårväg City resp. Lidingöbanan) lämnas in. Det är många som slåss om möjligheterna att få ta över vår trafik och skulle de multinationella företagen med statliga pengar i ryggen vinna så är det sista året vi kan njuta av en syn likt denna.
Med erfaren och alert trafikpersonal i "gammelvagnarna" fungerade blandtrafiken alldeles utmärkt. Och gissa vilken vagn besökarna ut till Djurgården helst ville välja..?

Ute i vagnhallen bjöds på ett mastigt program med servering i "kaffesläpet", visning av verkstad, olika vagntyper, tekniker som berättade om spårvagnens olika fördelar framför busstrafik, information om vårt lokaltrafikmuseum i Malmköping samt kommande sommars Juniorläger, bokförsäljning, informationsfilmer m.m.
Mycket uppskattat var som vanligt Björn Sylwéns föredrag om stadsmiljöer samt spårvagnens förtjänster däri;

Traditionellt är den populära möjligheten för barn att få köra "riktig spårvagn" på ett friställt spår i vagnhallen. Det var nog åtskilliga fäder i kön vilka gärna skulle vilja inträda i barnåldern för att få pröva på.

"Nästan som på riktigt" kändes det också att få köra spårvagn på juniorsektionen datoranimerade körplats...:

Våra flitiga juniorer var självklart också på plats på spår 5 med sin modulkonstruerade spårvägsanläggning.

Festligt, folkligt och fullsatt samt många nya medlemmar till Spårvägssällskapet!
Hälsar / Richard
(just nu rätt trött spårvagnsförare vilken dock kunde njuta av värmen i 335 till skillnad mot Stefan Widén som påpälsad så att bara ögonen syntes, kranade 24:an)