Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

AeroSol skrev:Nån som kommer ihåg de pendeltåg i Stockholm som var reklammålade för några år sen? Jag kommer särskilt ihåg den helgula vagn som gjorde reklam för http://www.GulaSidorna.se
Nån som sitter och håller på en bild? Fram med den!
Har inte mamma lärt dig att man ska be snällt... :P :lol: :shock: :D
Nåväl här är dom i alla fall.
Bild
Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Micke: lägg ut dessa bilder på SJK´s Postvagn så blir "Jonsson with two pricks" in extas! :P :oops:

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Mitt bidrag

Inlägg av Andy »

Hei!
Er kommer mitt bidrag til stygge reklamevogner, en vogn med reklame for Color Line (SL-79 101) og en vogn med reklame for Cartoon network (SL-79 119)

Bild

Bild

Hvem av disse vognene er styggest?

Tar også med et bilde av Pepsi trikken (SL-79 137)

Bild

Andreas
Walle

Inlägg av Walle »

Ingen som har bilder på Gevalia-vagnen?
Cafévagnen som fanns i tunnelbanan för ett par år sedan alltså.

Bussmicke? :D
AGR
Inlägg: 2124
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 19:15
Ort: Högdalen
Kontakt:

Göteborg kaffevagn i Stockholm

Inlägg av AGR »

En bild på "kaffevagnen" var det. Veven på kaffe som RR så ofta skrev

Bild
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Walle skrev:Ingen som har bilder på Gevalia-vagnen?
Cafévagnen som fanns i tunnelbanan för ett par år sedan alltså.

Bussmicke? :D
Jodå, har flera varav en bra tagen i Vällingby...
ska bara leta upp den och scanna in..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Göteborg kaffevagn i Stockholm

Inlägg av Bussmicke »

Anders.G.Rehnström skrev:En bild på "kaffevagnen" var det. Veven på kaffe som RR så ofta skrev

Bild

Sitter å grunnar på vars de ä taget... kan de vara Brommaplan?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Inlägg av bruse »

En till:
Bild
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Bild
Skärmarbrink 9/12 2000
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Och här är då bilden från Vällingby som togs den 15/1 2001 med hjälp av en kompis som kör på Tub1.
MN
Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Hmmmm, undrar när bild 5 kommer? Nu är vi tre som har postat bilder.
Kul grej var det i alla fall. Undrar om detta återkommer någon gång i framtiden innan Cx är historia???
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

gr-f-tt-

Inlägg av Andy »

Hei!
bildene av vogn 1171 ser nesten ut som enkelte vogner jeg en gang sto og vaska gr-f-tt- av her i Oslo!

Pen er den ikke!

Andreas
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Kan ju nämna för er att "Polarbrödsvagnen" den med renar på, har ren-sats ut, om den inte redan är ivägsänd till Mittwalde så står den på tur för att bli en M31:a.
(man skulle ju också kunna säga att GS hjort sig av med reklamvagnarna snart..)

Passa på NU att åka M21, snart finns det inga kvar!

Bj.
Vadå jag dyster?
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Re: Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Inlägg av Mr. Burns »

bruse skrev: Bild

Den där är ju så jävla ful! Finns dt inga regler för hur förjävlig en vagn får bli? Dessutom tycker jag att Västra Frölunda låter bättre på ett lag som namn, än nåt fånigt amerkikanskt försök till att vara balla... för det är bara såååå töntigt med Wolf, Indians, [snusk] å vad alla lag ska kalla sig.
Inte är den vacker. Hade den fått ha en harmonisk design hade det kanske gått an, men med både ett kexpaket och ett gäng feta M blir det lite grötigt. Nu är det snart slut på reklamen hur som helst, så de flesta av oss blir väl nöjda.

Har dålig koll på resten av hockeysverige, men namnet Indians är i alla fall rätt fyndigt. Med tanke på Vilda västern som för länge sedan rådde på den göteborgska isen, passade det bra att Frölunda blev indianer när vågen av amerikanisering svepte in under nittiotalet. Det rådde en viss debatt kring hur en etnisk grupp var lämplig som namn på ett hockeylag. Hur som helst tur att namnet inte blev Frölunda Cowboys.

Själv tror jag knappast det handlar om att lagen vill vara balla när de kallar sig Redhawks, Blue bulls, Red Eagles eller Stars. Det handlar om marknadsföring och att ha något att förknippa lagen med. [snusk] hade däremot varit ett ballt sjukt namn på ett lag.


/Michael
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Ja, en ren spårvagn är ju alltid trevlig att se än en med reklam.
Det tycker jag i alla fall trots att man plåtar vagnar med...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Inlägg av bruse »

Arnold skrev:Själv tror jag knappast det handlar om att lagen vill vara balla när de kallar sig Redhawks, Blue bulls, Red Eagles eller Stars. Det handlar om marknadsföring och att ha något att förknippa lagen med. [snusk] hade däremot varit ett ballt sjukt namn på ett lag.
Vad är det för fel på:
Västra Frölunda?
Färjestad?
Djurgården?

Bra klingande namn på svenska som alla kan både läsa, uttala och förstå?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Inlägg av 2763 »

bruse skrev:
Arnold skrev:Själv tror jag knappast det handlar om att lagen vill vara balla när de kallar sig Redhawks, Blue bulls, Red Eagles eller Stars. Det handlar om marknadsföring och att ha något att förknippa lagen med. [snusk] hade däremot varit ett ballt sjukt namn på ett lag.
Vad är det för fel på:
Västra Frölunda?
Färjestad?
Djurgården?

Bra klingande namn på svenska som alla kan både läsa, uttala och förstå?
Redhawks är väl dessutom en ganska bra miss.... Man ville använda gripen som symbol för MIF, men kom inte på något bättre än redhawk (rödhök, vad det nu är för något) Då har Rögle BandyKlubb lyckats bättre då de numera vågar kalla sig Griffins! (Vilket faktiskt betyder just Grip)

Att hockeylaget RBK heter som det gör är ju också bra, njae bättre då med Göteborgs Atletik- och IdrottsSällskap, som spelar fotboll...

Men jag håller med dig Bruse - att försöka NHL:ifiera svenska lagnamn tycker jag tyder på att man inte vågar stå för att Elitserien är elitserien och inte en nordamerikansk hockeyliga som för övrigt inte vet vilken bredd en hockeyplan skall ha (där fick jag halva hockeysverige över mig)

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Re: Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Inlägg av Mr. Burns »

bruse skrev:
Arnold skrev:Själv tror jag knappast det handlar om att lagen vill vara balla när de kallar sig Redhawks, Blue bulls, Red Eagles eller Stars. Det handlar om marknadsföring och att ha något att förknippa lagen med. [snusk] hade däremot varit ett ballt sjukt namn på ett lag.
Vad är det för fel på:
Västra Frölunda?
Färjestad?
Djurgården?

Bra klingande namn på svenska som alla kan både läsa, uttala och förstå?

Inget. Själv har jag aldrig kallat serietrean för något annat än Frölunda. Att likt NHL bara kalla lagen Indians, Redhawks, Stars etc. kommer inte bli en hit i mitt sinne i alla fall.


/Michael
Jens

Re: Mitt bidrag

Inlägg av Jens »

De var snygga allihopa, ju! Så ska det se ut! Och runtom!

(Jag köper inte den där förklaringen med nos och svans. Det kanske är så de tänkte, men hallå! Runtomreklam förekommer ju pratiskt taget överallt i t ex Tyskland. Jag har aldrig hört talas om att folk misstog spårvagnen för något annat. Fångigheter. Reklammålning är bra - om det är snyggt!)
Jens

Inlägg av Jens »

Faktiskt snyggt. Men naken nos här med. Trist. De borde köpt en Coca-Cola- X420, de var snygga vill jag minnas.
Skriv svar