Resor gjorda den 26 oktober 2013 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 26 oktober 2013 !!

Inlägg av Olle »

Häromveckan for jag med ett snabbtåg mellan Samarkand och Tashkent i Uzbekistan. Det var inte märkligare än att fara med liknande tåg i Spanien. Jag antar att det var 1520 mm spårvidd. De har i alla fall kraftiga räler och där jag kunde se järnvägar så var de nygrusade och synbarligen välskötta. Det går lokdragna tåg på samma sträcka men de tar tre gånger så lång tid. Kanske stannar de på mellanstationerna. Enligt tidtabellerna ska det gå ett Talgotåg om dagen i vardera riktning men när vi for från Samarkand 17.00 så stod ett tåg efter vårt, och det skulle gå 18.00. Kanske är det bara på lördagarna?


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


:D lle.
:-)lle
Skriv svar