Det kan bli trångt i den västsvenska kollektivtrafiken i vinter, inte bara i spårvagnstrafiken i Göteborg, utan även på regiontågen.
I GP:s artikel skrivs det om 67 italienska vagnar, undra vilka de två bonusvagnarna är..
Trångt i vinter
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Trångt i vinter
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
-
Re: Trångt i vinter
Västtrafik har kanske två Y1 i reserv?
HS
HS
Eller ett par F4.Henrik Schütz skrev:Västtrafik har kanske två Y1 i reserv?
HS

Det är kanske några vagnar som har rostat av på mitten och delat på sig?Martin skrev:Det kan bli trångt i den västsvenska kollektivtrafiken i vinter, inte bara i spårvagnstrafiken i Göteborg, utan även på regiontågen.
I GP:s artikel skrivs det om 67 italienska vagnar, undra vilka de två bonusvagnarna är..

I en tidigare artikel nämndes att 37 av 65 vagnar var i trafik, inte 35 av 67, så det är nog någon som slant på tangenterna...Martin skrev:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.212 ... star-still
Äsch, någon som kommer med ett logiskt förslag som förstör allt belackandedalrok skrev:I en tidigare artikel nämndes att 37 av 65 vagnar var i trafik, inte 35 av 67, så det är nog någon som slant på tangenterna...Martin skrev:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.212 ... star-still

Skämt åsido. Det låter väl högst plausibelt, det du skriver om. Antingen sluntit på tangenterna, eller helt enkelt inte haft full koll på siffrorna. (Var det 37 av 65, eller var det 35 av 67... äh, jag orkar inte kolla, jag chansar...)
Professionell tyckare