Liga fyller biljettautomater med gas

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Användarens profilbild
roggek

Liga fyller biljettautomater med gas

Inlägg av roggek »

DN skrev:Polisen i Tyskland varnar allmänheten för biljettautomater som kan spontanexplodera. Varningen är ett resultat av misslyckade sprängningsförsök från tjuvar som försökt länsa automaterna på pengar.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/gasfyl ... -explodera

http://www.spiegel.de/international/ger ... 02747.html

När skall det börjas sprängas biljettautomater i Sverige? :roll:

Vi fick kontantstopp på bussarna, när skall det bli kontantstopp i samhället helt?
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
LÅ1

Re: Liga fyller biljettautomater med gas

Inlägg av LÅ1 »

roggek skrev:Vi fick kontantstopp på bussarna, när skall det bli kontantstopp i samhället helt?
Aldrig, hoppas jag! :?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Bilderna i artikellänken visar för övrigt maskiner som kan göra det som SL och SJ kapitalt misslyckats med, nämligen att kunna ha maskiner som både kan ta kontanter och kort och dessutom kan sälja biljetter till allt från snabbtågsresan till enkelbiljett på lokalbussen.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
roggek

Inlägg av roggek »

Odd skrev:Bilderna i artikellänken visar för övrigt maskiner som kan göra det som SL och SJ kapitalt misslyckats med, nämligen att kunna ha maskiner som både kan ta kontanter och kort och dessutom kan sälja biljetter till allt från snabbtågsresan till enkelbiljett på lokalbussen.
Och det är kanske därför man gasar ihjäl de stackars automaterna, som i Tyskland kan m a o innehålla bra stora belopp...
SL och SJ har inte misslyckats, de försöker bara att inte få sina automater med "gaser i magen"... :cheesygrin:
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Man får väl installera någon form av gasdetektorer, kopplade till ljudligt larm! Och som även larmar polis och vaktbolag. Larmet skall komma långt innan koncentrationerna börjar bli farliga.
Finns det detektorer som kan känna av de flesta explosiva gaser?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

roggek skrev:Och det är kanske därför man gasar ihjäl de stackars automaterna, som i Tyskland kan m a o innehålla bra stora belopp...
SL och SJ har inte misslyckats, de försöker bara att inte få sina automater med "gaser i magen"... :cheesygrin:
Njae.. hmm.. fast det förklarar ju inte varför man i Stockholm (mfl platser) misslyckats så kapitalt med att få användbara system, bara att de inte tar kontanter...
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Ja se tyskarna och sitt gasande...

/Smaklösa klubben...
Skriv svar