Sida 1 av 1

Stockholms tunnelbana 1997

Postat: söndag 24 mars 2013 14:39
av Bussmicke
Bild

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: söndag 24 mars 2013 18:59
av Tramman
Nämen, titta! Då kanske man har åkt C2/3 i ordinarie trafik iaf.

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: måndag 25 mars 2013 12:24
av TKO
Så ska ett tunnetåg se ut!
Grönt.
Och ett yttre som inte försöker leka snabbtåg...

/TKO

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: måndag 25 mars 2013 14:49
av Persson
Det var en skojig blandning av vagntyper på Bana 1 i slutet av 90-talet, vilket det här tåget är ett exempel på – vagnen till höger om C2:an är ju faktiskt en C4.

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: måndag 25 mars 2013 18:25
av M_M
Stiligt, nyputsat/nymålat!

Ser jag fel eller hade de vagnarna INGA öppningsbara fönster?

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: måndag 25 mars 2013 18:36
av TKO
M_M skrev:Stiligt, nyputsat/nymålat!

Ser jag fel eller hade de vagnarna INGA öppningsbara fönster?
Du ser fel!

/TKO

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: måndag 25 mars 2013 19:25
av M_M
Skönt!

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: tisdag 26 mars 2013 0:06
av Persson
TKO skrev:
M_M skrev:Ser jag fel eller hade de vagnarna INGA öppningsbara fönster?
Du ser fel!

/TKO
Det var väl snarare så att alla fönster var öppningsbara? Handtagen för att dra ner rutan var väl knopparna på insidan av glaset, som kan anas på bilden.

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: tisdag 26 mars 2013 11:23
av TKO
Persson skrev:
TKO skrev:
M_M skrev:Ser jag fel eller hade de vagnarna INGA öppningsbara fönster?
Du ser fel!

/TKO
Det var väl snarare så att alla fönster var öppningsbara? Handtagen för att dra ner rutan var väl knopparna på insidan av glaset, som kan anas på bilden.
Precis så var det - en elegant lösning!
Visst var det bättre förr?

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: tisdag 26 mars 2013 11:42
av 1
TKO skrev: Det var väl snarare så att alla fönster var öppningsbara? Handtagen för att dra ner rutan var väl knopparna på insidan av glaset, som kan anas på bilden.

Precis så var det - en elegant lösning!
Visst var det bättre förr?

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
TKO skrev:
"...det är lite tröttsamt med dessa "det gick minsann förr så varför ska det inte gå nu"-åsikter. Den som inte inser att samhället har förändrats sedan 1960 får tyvärr finna sej i att bli betraktad som en "rolig gubbe"...

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
Ahh...medlemsantalet i klubben "Rolig Gubbe" har just ökat med 100%. Välkommen i gänget!

Hälsar / Richard

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: tisdag 26 mars 2013 11:45
av TKO
1 skrev:
TKO skrev: Det var väl snarare så att alla fönster var öppningsbara? Handtagen för att dra ner rutan var väl knopparna på insidan av glaset, som kan anas på bilden.

Precis så var det - en elegant lösning!
Visst var det bättre förr?

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
TKO skrev:
"...det är lite tröttsamt med dessa "det gick minsann förr så varför ska det inte gå nu"-åsikter. Den som inte inser att samhället har förändrats sedan 1960 får tyvärr finna sej i att bli betraktad som en "rolig gubbe"...

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
Ahh...medlemsantalet i klubben "Rolig Gubbe" har just ökat med 100%. Välkommen i gänget!

Hälsar / Richard
Jag trodde medlemsantalet var större än så...

Men sådant bryr vi oss inte om i Årsta, utan här är ju frågan om det skall bli Tinto eller Parador till falukorven.

/TKO

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: onsdag 27 mars 2013 14:16
av Erland
TKO skrev:
Men sådant bryr vi oss inte om i Årsta, utan här är ju frågan om det skall bli Tinto eller Parador till falukorven.

/TKO
Tänka sig att ni Årstabor byggt upp en sådan vinkällare fylld av dessa sedan länge utgångna klassiker att ni kan plocka fram en pava till vardagsmiddagen, bara så där!

Re: Stockholms tunnelbana 1997

Postat: fredag 29 mars 2013 18:13
av M_M
Alternativt tänk att falukorv kan ingå i riktiga lyxmåltider :wink: