Resor gjorda den 28 och 29 januari 1979 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 28 och 29 januari 1979 !!

Inlägg av Olle »

Några bilder från en järnvägsresa januari 1979. Enligt mina gamla anteckningar så åkte jag tåg Stockholm - Göteborg - Uddevalla - Mellerud - Årjäng - Arvika - Deje - Munkfors - Deje - Karlstad - Hallsberg - Stockholm. Fredag - tisdag och syftet var att smalfilma, och det märks för det blev bara nedanstående 11 bilder (plus en likadan på X5an). Jag åkte faktiskt taxi till nått som heter Dömle och buss Munkfors- Deje samt att jag liftade med prästen på Dömle till Karlstad på tisdagsmorgonen. Annars var det tåg. X7 och Y7 samt NKlJs 106 och en Z64 i Deje. 106an åkte jag med Deje - Munkfors. Så småningom blir väl smalfilmerna digitaliserade och kanske utlaggda på Youtube, den som lever får se.


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


:D lle.
Senast redigerad av Olle den fredag 01 mars 2013 0:06, redigerad totalt 1 gånger.
:-)lle
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: Resor gjorda den 28 och 29 januari 1979 !!

Inlägg av M_M »

Trevligt, hoppas på scannade filmer nån gång i framtiden!

Men den första motorvagnen är allt en X5 (eller möjligen X8) och inte en X6.
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Resor gjorda den 28 och 29 januari 1979 !!

Inlägg av Olle »

M_M skrev:Trevligt, hoppas på scannade filmer nån gång i framtiden!

Men den första motorvagnen är allt en X5 (eller möjligen X8) och inte en X6.
Tack, jo jag noterade det och har rättat. Det är faktiskt i Uddevalla och inte i Göteborg har man även försport mig. Minnet är bra men kort.

:Dlle.
:-)lle
Skriv svar