Bevakningsmeddelanden...?

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Tara
Inlägg: 28
Blev medlem: torsdag 12 augusti 2010 18:56

Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av Tara »

Jag har inte fått några bevakningsmeddelanden på sistone trots att jag valt och och tycker jag borde fått det... :?
Användarens profilbild
Tara
Inlägg: 28
Blev medlem: torsdag 12 augusti 2010 18:56

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av Tara »

Tara skrev:Jag har inte fått några bevakningsmeddelanden på sistone trots att jag valt och och tycker jag borde fått det... :?
Tilläggas kan att jag i FAQ läst:

"För att ta bort dina bevakningar, gå till kontrollpanelen och klicka på “Hantera bevakningar”.


Inte för att jag vill ta bort några bevakningar - jag vill ju att de ska börja fungera - men jag kan inte finna något “Hantera bevakningar” att klicka på. :?

Varför får jag inte längre bevakningsmeddelanden :?:
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2543
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av roggek »

Kan ju bero på att funktionen inte längre finns i forumet...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av Harald »

Men i kontrollpanelen kan man välja "Meddela mig vid svar som standard". Fast det kanske inte har någon effekt. Kan Webmaster reda ut detta?
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av Harald »

Harald skrev:Men i kontrollpanelen kan man välja "Meddela mig vid svar som standard". Fast det kanske inte har någon effekt. Kan Webmaster reda ut detta?
Jag slog på den för att testa, men det kommer inga meddelanden.
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av webmaster »

Jo, så här är det. När ni väljer att bevaka en tråd eller ett forum, får ni e-post om när det blir uppdaterat. Tyvärr är det väldigt många som inte angett en korrekt fungerande e-postadress, så alla dessa mejl studsar tillbaka till min inkorg. Det handlar inte om någon enstaka mejl om dagen, utan det väller in värre än spam. Det är alltså många gånger fler än vanligt spam!

Jag har lagt ned mycket tid på att utifrån e-postadressen spåra vilken användare det är som inte angett en korrekt fungerande e-postadress och kontaktat dessa via pm. INGEN har svarat på mina pm, eller åtgärdat felet. Jag valde då att radera vederbörandes bevakningar, men de är snabba att nybevaka ämnena. Så jag var hela tiden tillbaka på ruta noll.

Jag har helt enkelt inte tid att lägga massor av tid på detta, och har ingen lust heller. Därav tog jag självsvådligt beslutet att stänga av den möjligheten, då jag anser att det missbrukas och jag blir sönderspammad.

Men kom gärna med förslag hur jag ska slippa bli spammad. Ska vi kanske helt enkelt stänga av de som inte anger korrekt e-postadress? Kölhala dom eller släpa dom bakom en spårvagn? :D
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
NerdBoy
Inlägg: 5639
Blev medlem: lördag 14 augusti 2004 10:01

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av NerdBoy »

webmaster skrev:så alla dessa mejl studsar tillbaka till min inkorg
Senast jag drev ett forum ändrade jag avsändaradressen på alla utskick till <SVARA_INTE_TILL_DENNA_AUTOMATISKA_ADRESS@[domän].se>. Sedan skapade jag en egen mailbox för den adressen. Problemet löst.
webmaster skrev:Ska vi kanske helt enkelt stänga av de som inte anger korrekt e-postadress?
"Logga in" -> "Jag har glömt mitt lösenord" -> fyll i mejladressen -> "Skicka". Den som inte kan se sitt nya lösenord kommer inte att skapa några nya bevakningar. :wink:
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: Bevakningsmeddelanden...?

Inlägg av webmaster »

Jag testar några saker med input från Nerdboy, och slagit på funktionerna igen. Så får vi se hur det går. Blir jag spammad igen, så stänger jag av funktionen igen.
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Skriv svar