Sida 1 av 1
Pendeltåg, Brodepån
Postat: lördag 15 december 2012 22:41
av mela

- Brodepån, hjulsvarv, "batterilok"
- Pendeltåg Stockholm, Brodepån hjulsvarv, batterilok.jpg (128.72 KiB) Visad 3670 gånger

- Brodepån, hjulsvarv
- Pendeltåg Stockholm, Brodepån hjulsvarv.jpg (161.08 KiB) Visad 3670 gånger

- Brodepån, uppställningshallen
- Pendeltåg Stockholm, Brodepån uppställningshall.jpg (135.48 KiB) Visad 3670 gånger

- Brodepån, verkstadsplatserna
- Pendeltåg Stockholm, Brodepån verkstad.jpg (160.2 KiB) Visad 3670 gånger
Re: Pendeltåg, Brodepån
Postat: lördag 15 december 2012 23:04
av M_M
Trevligt!
En "modern ASF" på första bilden!

Re: Pendeltåg, Brodepån
Postat: söndag 16 december 2012 12:24
av Hechtwagen
Domdär batteriloken som kunderna alltid blir pålurade, används dom någonsin? A-Train fick en ännu värre skapelse till sin verkstad i blackvreten! Kanske en bra affär om skrotpriserna stiger?
Re: Pendeltåg, Brodepån
Postat: söndag 16 december 2012 16:25
av M_M
Uppenbart så finns det nån slags fördel med dem eftersom minst två begagnade östtyska batterilok har importerats till Sverige. (Ett finns mig veterligen hos Tågab i Kristinehamn, och ett har synts på bilder i postvagnen från "Wermelin-land").
Jag tycker det verkar vara en alldeles förträfflig idé att köra batterilok istället för något dieselbaserat när man ska flytta saker inne i en verkstad.
Varje beslutsfattare som köper ett batterilok istället för ett diesellok för sådan användning borde få ett arbetsmiljödipolom!
Re: Pendeltåg, Brodepån
Postat: söndag 16 december 2012 21:45
av mela
Batteriloket i Bro står inte och samlar damm, kontaktledning finns ej ovanför svarven, varför svarvoperatören förflyttar fordonet med hjälp av batteriloket. Operatören styr batteriloket via en fjärrkontroll, så att han/hon kan positionera hjulaxlarna inför svarvning (tandemsvarv). Batterilok finns även vid svarvarna i Bromma och Nyboda.