Sida 1 av 1

Pendeltåg, Brodepån

Postat: lördag 15 december 2012 22:41
av mela
Brodepån, hjulsvarv, "batterilok"
Brodepån, hjulsvarv, "batterilok"
Pendeltåg Stockholm, Brodepån hjulsvarv, batterilok.jpg (128.72 KiB) Visad 3670 gånger
Brodepån, hjulsvarv
Brodepån, hjulsvarv
Pendeltåg Stockholm, Brodepån hjulsvarv.jpg (161.08 KiB) Visad 3670 gånger
Brodepån, uppställningshallen
Brodepån, uppställningshallen
Pendeltåg Stockholm, Brodepån uppställningshall.jpg (135.48 KiB) Visad 3670 gånger
Brodepån, verkstadsplatserna
Brodepån, verkstadsplatserna
Pendeltåg Stockholm, Brodepån verkstad.jpg (160.2 KiB) Visad 3670 gånger

Re: Pendeltåg, Brodepån

Postat: lördag 15 december 2012 23:04
av M_M
Trevligt!

En "modern ASF" på första bilden! :)

Re: Pendeltåg, Brodepån

Postat: söndag 16 december 2012 12:24
av Hechtwagen
Domdär batteriloken som kunderna alltid blir pålurade, används dom någonsin? A-Train fick en ännu värre skapelse till sin verkstad i blackvreten! Kanske en bra affär om skrotpriserna stiger?

Re: Pendeltåg, Brodepån

Postat: söndag 16 december 2012 16:25
av M_M
Uppenbart så finns det nån slags fördel med dem eftersom minst två begagnade östtyska batterilok har importerats till Sverige. (Ett finns mig veterligen hos Tågab i Kristinehamn, och ett har synts på bilder i postvagnen från "Wermelin-land").

Jag tycker det verkar vara en alldeles förträfflig idé att köra batterilok istället för något dieselbaserat när man ska flytta saker inne i en verkstad.

Varje beslutsfattare som köper ett batterilok istället för ett diesellok för sådan användning borde få ett arbetsmiljödipolom!

Re: Pendeltåg, Brodepån

Postat: söndag 16 december 2012 21:45
av mela
Batteriloket i Bro står inte och samlar damm, kontaktledning finns ej ovanför svarven, varför svarvoperatören förflyttar fordonet med hjälp av batteriloket. Operatören styr batteriloket via en fjärrkontroll, så att han/hon kan positionera hjulaxlarna inför svarvning (tandemsvarv). Batterilok finns även vid svarvarna i Bromma och Nyboda.