Decembervardag

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Decembervardag

Inlägg av Harald »

Bild

Ute är det mörkt, men i den upplysta vagnen sitter människor på väg till arbete och skolor. Här är det ganska gott om plats, men några hållplatser senare var det cirka 50 stående och det upplevs som välfyllt om än inte trångt. Jag undrar hur det skulle var med de 96 stående som är den officiella siffran.

Bild

När jag steg av vid Centralstationen hade det börjar dagas.

Bild

Sen arbetar man hela dagen så att när man åker hem är det mörkt igen.

Bild

Men det konstgjorda ljuset flödar och växelvärmen jobbar så det ryker.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Decembervardag

Inlägg av LÅ1 »

Kul med litet bildreportage! Tack.

En reflektion: Här i Stockholm går många, men inte alla, klädda i svart. (Trots att det är en färg som sällan gör sig så bra på svenskar, om man skall tro de som gör färganalyser.) Men i Göteborg är den färgen tydligen den enda förekommande om man dömer av dessa bilder. (Grått är en nyans av svart.) OK, en person följer inte klädkoden, utan har en blå jacka. :D
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Decembervardag

Inlägg av Harald »

Ja, Fifty shades of gray är ju inne, men det skymtar väl en grön jacka inne i vagnen och möjligen en orange. Idag var jag uppmärksam på saken på väg till jobbet och det är ingen tvekan om att de färglösa, dit man väl också får räkna gråbrungrönt och mörkbrunt, dominerar, men lite andra färger såg jag. Näst mest vanligt var rött och utöver det förekom en del blå och gröna. Vitt fanns också, men det kanske är en nyans av grått det med. Jag får väl erkänna att jag också har en svart jacka, men ett par färgklickar i form av lila halsduk och mössa. Lite färg på mössa och/eller halsduk är det en del som har, men väldigt många är helgrå.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Decembervardag

Inlägg av LÅ1 »

Harald skrev:Ja, Fifty shades of gray är ju inne, men det skymtar väl en grön jacka inne i vagnen och möjligen en orange. Idag var jag uppmärksam på saken på väg till jobbet och det är ingen tvekan om att de färglösa, dit man väl också får räkna gråbrungrönt och mörkbrunt, dominerar, men lite andra färger såg jag. Näst mest vanligt var rött och utöver det förekom en del blå och gröna. Vitt fanns också, men det kanske är en nyans av grått det med. Jag får väl erkänna att jag också har en svart jacka, men ett par färgklickar i form av lila halsduk och mössa. Lite färg på mössa och/eller halsduk är det en del som har, men väldigt många är helgrå.
Jag går själv i en svart jacka när det är runt nollan, men en brun dunjacka när det är kallare. Så jag borde egentligen inte klaga. Det var så tydligt på dessa bilder, och jag fick för mig att det var mer färglöst än i Stockholm. Men egentligen är jag inte säker. Och göteborgsbilderna ovan behöver ju inte vara helt representativ i sammanhanget.

Svart är nog inget bra ur trafiksäkerhetssynpunkt. Och både svart och vitt kan ju vara en kamouflagefärg beroende på om det är ren asfalt eller snöigt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Sparnisse
Inlägg: 3
Blev medlem: onsdag 02 januari 2013 1:05

Re: Decembervardag

Inlägg av Sparnisse »

Mycket trevliga bilder som fick mig att vilja resa tillbaka till Göteborg igen.
Skriv svar