Tråkig trend: "Sluta skriv på detta forum"

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Tråkig trend: "Sluta skriv på detta forum"

Inlägg av TKO »

Ja läs rubriken, börjar det inte bli väl många sådana uppmaningar?

Själv tycker jag det är värdefullt, ja även önskvärt, att dom som har fel också får komma till tals!

Här kanske moderatorerna kan göra en insats, genom att när så erfordras påminna om att detta är ett DEBATTFORUM?

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Tråkig trend: "Sluta skriv på detta forum"

Inlägg av LÅ1 »

TKO skrev:Ja läs rubriken, börjar det inte bli väl många sådana uppmaningar?

Själv tycker jag det är värdefullt, ja även önskvärt, att dom som har fel också får komma till tals!

Här kanske moderatorerna kan göra en insats, genom att när så erfordras påminna om att detta är ett DEBATTFORUM?

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
Debattforum eller diskussionsforum, tja Forumindex använder båda orden. Jag föredrar den senare benämningen. Debatt låter som om olika åsikter är det man önskar, medan diskussion även kan innefatta lugnare och mer "civiliserat" samtal.

Vist är det bra att olika åsikter bryts mot varandra, men tonen kan väl vara hövlig ändå! Vill man framföra argument och åsikter så är det nog smart att hålla en hövlig ton. Annars är det inte argumenten och åsikterna som uppmärksammas i första hand, och om de uppmärksammas så blir det som något som "ingen vettig människa" kan omfatta!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator
Inlägg: 794
Blev medlem: tisdag 07 december 2004 9:40

Re: Tråkig trend: "Sluta skriv på detta forum"

Inlägg av Jourmaster »

Givetvis ska olika åsikter kunna framföras här, och det som ska diskuteras eller debatteras är de olika åsikterna med argument för och emot. Jourmaster har nu städat bort de förlöpningar som förekom i den tråd som TKO syftar på.
Jourhavande forummoderator.
Låst