Vilka opratörer på expressbussarna (Göteborg)?

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
LFB

Vilka opratörer på expressbussarna (Göteborg)?

Inlägg av LFB »

Har funderat på detta en längre tid nu, vilka bolag kommer att utföra trafik på nya linjenätet? Svart express, Gul express vet jag redan att det blir spårvägen (tills i sommar, därefter busslink) och busslink. Grön express och Orange express ligger väl kvar hos Nobina respektive Nettbuss med tanke på att de inte ändras men t.ex. Röd express, Lila express m.fl. Kollade i tidtabellerna men där stod inga opratörer, längre.

Har också en liten fråga om bussar på Röd express: Har kollat in bussarna på denna linje och märkt att det är blandat höggolv och lågentre, kommer höggolvsbussarna överföras till Stenungsunds express eller får vi åter nöjet att åka höggolv till Torslanda? :D
miikos
Kontakt:

Re: Vilka opratörer på expressbussarna (Göteborg)?

Inlägg av miikos »

Förut har man även kunnat söka på denna sida.

http://www.vasttrafik.se/#!/om-vasttraf ... hittegods/
LFB

Inlägg av LFB »

Faktiskt inte sett den sidan, fast sedan har jag aldrig glömt något på bussen heller...
Men där syns ju bara nuvarade opratör och jag vill ju veta vilka som kommer att köra from. 9 Dec, tack ändå!
Användarens profilbild
Zawaq

Inlägg av Zawaq »

LFB skrev:Men där syns ju bara nuvarade opratör och jag vill ju veta vilka som kommer att köra from. 9 Dec, tack ändå!
Tyvärr syns inte alltid nuvarande operatör. Sökte på 76 och fick upp att den körs av Göteborgs Spårvägar trotts att den körs av Keolis sedan i sommras.
jesper

Inlägg av jesper »

LFB skrev:Har funderat på detta en längre tid nu, vilka bolag kommer att utföra trafik på nya linjenätet? Svart express, Gul express vet jag redan att det blir spårvägen (tills i sommar, därefter busslink) och busslink. Grön express och Orange express ligger väl kvar hos Nobina respektive Nettbuss med tanke på att de inte ändras men t.ex. Röd express, Lila express m.fl. Kollade i tidtabellerna men där stod inga opratörer, längre.

Har också en liten fråga om bussar på Röd express: Har kollat in bussarna på denna linje och märkt att det är blandat höggolv och lågentre, kommer höggolvsbussarna överföras till Stenungsunds express eller får vi åter nöjet att åka höggolv till Torslanda? :D
Uppgifter som jag fått:
Röd Express: Nettbuss
Blå Express: Sandarna
Lila Express: Nobina
Grön Express: Nobina
Orange Express: Nettbuss
Svart Express: GS till juni 2013, därefter Leja Touring och Sandarna
Gul Express: Keolis
Rosa Express: Veolia Transport
LFB

Inlägg av LFB »

Ok, tack för svar :)
Skriv svar