Resor gjorda den 29 september 2012 !!

För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
För dagbok över hur du reser med lokaltrafiken. Avdelningen är till för dem som kontinuerligt tänker skriva om hur de reser eller vill notera vilka linjer eller fordonsnummer man har åkt med. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 29 september 2012 !!

Inlägg av Olle »

I september blev jag pensionär (67 år) och fick av mig själv en valfri resa, vilken togs ut med start lördag den 29 september. Vad passar bättre i detta höstrusk än ett åka till England, ett av de få länder som har samma höstrusk som vi har haft, men året om. Alltid. I alla tider. Det är det som format människorna på dessa öar i Atlanten. De och Japaner, som också bor på utsatta öar, är nog släkt skulle jag tro. På långt håll.

Jag tog i alla fall min ryggsäck och kameran på lördag morgon och bussen till Alvik, Tuben till St Eriksplan, Pendeln från Karlberg, flyget från Arlanda, via Holland, till Manchester, där vi tog tåget till Blackpool. Vi missade 17.29-tåget med 25 meter, men det går ett direkttåg i timmen så det var bara att sätta sig på den lilla puben på perrongen och invänta det.

Att det blev Blackpool berodde även på att det är Iluminations så där års, och det har jag alltid (nåja) velat se.


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild
Vill man bo på ett verkligt genuint engelskt pang då ska man bo på Peerless.

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


:Dlle.
:-)lle
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Resor gjorda den 29 september 2012 !!

Inlägg av Olle »

Bild
:-)lle
Skriv svar