Sida 1 av 1

C14H 1382 + C20 2012

Postat: måndag 29 oktober 2012 19:47
av M224
Bild

Bild

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: måndag 29 oktober 2012 22:43
av Johan Widén
vagnstransport från högdalen? :?:

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: måndag 29 oktober 2012 23:36
av stockholm79
Och jag som trodde att jag skulle få se något unikt - C14+C20 ihop.... :(

/or

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: tisdag 30 oktober 2012 9:50
av Bussmicke
Trevligt att se Riktiga vagnar på bana 1..

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: tisdag 30 oktober 2012 12:43
av C12C3C3C12
Bussmicke skrev:Trevligt att se Riktiga vagnar på bana 1..
Riktiga vagnar??? Riktiga vagnar på bana 1 var C2:orna, tunga, skramlade häftigt, härliga att köra med fjärde körläget i när man hade chansen.

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: tisdag 30 oktober 2012 12:46
av BSB101
Bussmicke skrev:Trevligt att se Riktiga vagnar på bana 1..
Håller helt med, inger slår en C20. Rymliga, skön gång, inga brända gnisslande bromsar eller inredning vars enda fördel var att det döljde både det ena och det andra.

Re: C14H 1382 + C20 2012

Postat: tisdag 30 oktober 2012 22:55
av daniel_s
C12C3C3C12 skrev:
Bussmicke skrev:Trevligt att se Riktiga vagnar på bana 1..
Riktiga vagnar??? Riktiga vagnar på bana 1 var C2:orna, tunga, skramlade häftigt, härliga att köra med fjärde körläget i när man hade chansen.
Nu svamlar du väl ändå, begreppet "fjärde körläget" är meningslöst på C2 som saknade hastighetsvakt, det var C4 som hade det. På C2 låg alla shuntarna i så länge man hade körveven på läge 3, på C4 behövdes ett speciellt knep för att åstadkomma detta och det var det som kallades "fjärde körläget". Nu får du bekänna färg, är du en bluff? :cheesygrin: