Pride och cruising i Stockholm 4 augusti 2012

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Pride och cruising i Stockholm 4 augusti 2012

Inlägg av LÅ1 »

Det finns säkert massor av bilder och videor att finna på nätet från dessa två händelser i Stockholm i lördags.
Jag nöjer mig med att visa några få bilder. (Och att berätta en rolig historia sist i inlägget.)

På rymmen från Polismuseet? Eller från (amerikanska) polisskolan?

Bild

Bild

Bild


Några bilder till från Sveavägen på kvällen

Bild

Bild

Bild


Och från prideparaden tidigare på dagen

Bild

Bild

Sista bilden får representera de politiska partierna i paraden. KD och SD hade inga egna avdelningar.

Socialdemokraterna och LO hade ett långt tåg i paraden. Med rejäl lucka före och efter! Att de gick så isolerat från övriga tåget fick mig att tänkas på en rolig historia jag hört en gång.

Andersson hade dött och han blev insläppt i himmelen av Sankte Per. Och inte nog med det. Han fick en guidad tur av portvakten också. "Där borta finns baptisterna, och där borta finns kalvinisterna" sa Sankte Per och pekade. Och så fortsatte det.
Till sist frågade Andersson "Vilkas är det som sjunger så, bakom det höga planket?"
"Jaså de, det är bara katolikerna. De vill så gärna tro att de är ensamma i himmelriket!"
:D
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling