Inga tåg går här ej mer!

Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Spår 6
Inlägg: 98
Blev medlem: fredag 14 januari 2011 14:12
Ort: Stockholm

Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av Spår 6 »

Kan ni se vilken stad bildserien är tagen i?
Bild.jpg
Bild.jpg (257.62 KiB) Visad 3533 gånger
Bild2.jpg
Bild2.jpg (200.47 KiB) Visad 3533 gånger
Choppat!
Choppat!
Bild3.jpg (231.28 KiB) Visad 3533 gånger
Upprivet.
Upprivet.
Bild4.jpg (249.58 KiB) Visad 3533 gånger
Luftledningar har nog aldrig varit aktuella på denna sträcka.
Anställd som förare vid Stockholms Spårvägar sedan juni 2010.
Användarens profilbild
bark
Inlägg: 1738
Blev medlem: tisdag 02 maj 2006 11:22
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av bark »

Jodå. Linköping, längs Södra Oskarsgatan. Där cyklade jag förbi dagligen när jag jobbade i Nykvarn för 10 år sedan.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av leifd »

Ska man nu va petig, så äre nog Södra Stånggatan, Södra Oskarsgatan ligger ju straxt intill, men där finns inga spår...
Sen har nog aldrig någonsin gått några tåg där, men däremot växling vilket är väsentlig skillnad.
Man upphörde väl att använda industrispåren till värmekraftverket i Linköping när man slutade elda med olja. Flis och skogsavfall till verket kommer ju med lastbilar.
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3066
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av Hechtwagen »

Vad petig du är Leif! Varför ger växlingen i frihamnen ljudsignalen "tåg kommer" när den korsar vägen? Fattar mindre och mindre!
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av daniel_s »

Hechtwagen skrev:Vad petig du är Leif! Varför ger växlingen i frihamnen ljudsignalen "tåg kommer" när den korsar vägen? Fattar mindre och mindre!
Och varför heter det linjebeskrivning när den även beskriver driftplatser? Och varför är det så att för att veta vad ett huvudspår är, så behöver man veta vad en säkrad rörelse är, men för att veta vad en säkrad rörelse är, så behöver man veta vad ett huvudspår är?

Och varför frågar jag så mycket när jag redan vet allt? :cheesygrin:
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Inga tåg går här ej mer!

Inlägg av leifd »

Hechtwagen skrev:Vad petig du är Leif! Varför ger växlingen i frihamnen ljudsignalen "tåg kommer" när den korsar vägen? Fattar mindre och mindre!
Ljudsignaler har väl inget med rörelseformen att göra ??

Tåg körs inte på sikt, mer än i undantagsfall vid störningar. Växling kör ofta på sikt och definitivt alltid inom icke signalreglerade områden.
Skriv svar