Vad är okej att diskutera på forumet?
Postat: söndag 27 maj 2012 17:29
Nyligen gled två olika trådar iväg från ämnet men höll sig båda väl inom kollektivtrafik.
Den ena var "Ambulerande konduktörer - bättre än bäst?" där diskussionen gled in på spårvägar i f.d. Östtyskland (med fokus på vad som drar gränsen för om en spårväg överlever eller inte). Där bröts urspårningen ut till en tråd (som efter argumenterande) döptes till Spårvägar i f.d. Östtyskland. Väl så.
Den andra tråden var "SL Access - remsorna kan inte ersättas" (under "Allmänt om lokaltrafik") som gled in på nolltaxaförslag från Piratpartiet i Tyskland, med en tydlig koppling till "Accessfrågan" i form av att Access inte behövs med nolltaxa. Den ämnesglidningen blev istället borttagen med följande kommentar från Jourmaster: "Diskussionen om nolltaxa och piratpartiet samt definitionen av flatrate är en bra bit från ämnet och har tagits bort. Vi fortsätter med SL Access och Reskassan."
Det får mig att undra vad som är okej att diskutera och på vilket sätt. Vad gäller egentligen?
Den ena var "Ambulerande konduktörer - bättre än bäst?" där diskussionen gled in på spårvägar i f.d. Östtyskland (med fokus på vad som drar gränsen för om en spårväg överlever eller inte). Där bröts urspårningen ut till en tråd (som efter argumenterande) döptes till Spårvägar i f.d. Östtyskland. Väl så.
Den andra tråden var "SL Access - remsorna kan inte ersättas" (under "Allmänt om lokaltrafik") som gled in på nolltaxaförslag från Piratpartiet i Tyskland, med en tydlig koppling till "Accessfrågan" i form av att Access inte behövs med nolltaxa. Den ämnesglidningen blev istället borttagen med följande kommentar från Jourmaster: "Diskussionen om nolltaxa och piratpartiet samt definitionen av flatrate är en bra bit från ämnet och har tagits bort. Vi fortsätter med SL Access och Reskassan."
Det får mig att undra vad som är okej att diskutera och på vilket sätt. Vad gäller egentligen?