"I går kunne Ingeniøren afsløre, at 500 millioner kroner af AnsaldoBredas kompensation til DSB har karakter af en rabatkupon, hvor DSB får pengene 'udbetalt' som rabat på køb af reservedele hos AnsaldoBreda eller andre virksomheder i Finmeccanica-konglomeratet."
Eftersom det återstående 400 miljonerna (av 500) på rabattkupongen måste utnyttjas i år och DSB inte behöver några reservdelar eftersom tågen inte rullar så varför inte en speciallösning? DSB köper reservdelar åt GS AnsaldoBreda-spårvagnar för de pengarna? Och ger sedan GS ett kraftigt rabatterat pris? Win-win situation?
Se länk till danska Ingeniören:
http://ing.dk/artikel/128975-nu-skal-mi ... rabatkupon
/Thomas Å
Byteshandel mellan DSB och GS?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 417
- Blev medlem: tisdag 26 december 2006 12:50
- Ort: Stockholm