Moskva - epilog

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Moskva - epilog

Inlägg av Olle »

Epilog. Jag har hittat en karta på linjenätet som jag tror stämmer med dagens. Förra gången jag var i Moskva 2002 så gick det spårvagn på Leningradskij Prospekt och slingan vid Metro Sokol användes. Man hade just flyttat vagnhall 3 till förorterna och rivit upp spåren till Leningradskij Prospekt men det fanns en slinga strrax efter Dynamostadion. Något år efteråt var hela linjen efter Leninggradskij Prospekt och slingoana vid Sokol borta. Sedan dess tror jag inte någon sträcka lagts ned och rivits upp.

Jag måste även krypa til korset (passar bra så här under påsken) eftersom jag skrev i samband med linje 14 att jag inte sett parkopplade vagnar i Moskva. Det stämmer inte, och bilderna nedan visar klart att det fanns på vissa linjer förr.

Nedan lite bilder på den nedlagda linjen på Leningradskij Prospekt år 2002. Vi var i Moskva en vecka och åkte nästan varje dag tåg till andra spårvägsstäder runt omkring Moskva, men som sagt, bilderna nedan är från Moskva.

Med den information ni fått om spårvägen mm i Moskva så torde ni klara er hyfsat bra själva när ni åker dit. Gärna lite bilder på linje L1 när ni kommer dit, tack.


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


:Dlle.
:-)lle