Förslag: internlänkar inom forumet

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Förslag: internlänkar inom forumet

Inlägg av M_M »

Hej!

Det här är kanske något som borde föreslås direkt till skaparna av phpBB.

Jag skulle vilja ha en ändring som gör att en länk till en tråd (som inte länkar till ett specifikt inlägg) automagiskt går till "första olästa inlägg".

Idag så "törs" jag oftast inte följa länkar till andra trådar eftersom det gör att forumet i samarbete med mig tappar bort vad jag har läst sist i den tråden.

(Pluspoäng dock för att länkarna i alla fall alltid "fungerar" - jämför med grannen Postvagnen där länkar sprids med och utan "www." först vilket i det forumet rör till både inloggning och minnet över besökta inlägg, och dessutom innehåller länkarna info om vilket visningsläge som den som klistrar in länken valt).

Länkar till ett specifikt inlägg skulle kanske kunna fungera så att enbart det specifika inlägget visas eller att tråden visas men på ett specialsätt som gör att markeringen för första olästa inlägg inte påverkas.

Om det finns nån slags "phpBB-forumdrivares sammanslutningsdiskussionsgrupp" eller liknande så kanske det här kan föras vidare där? Givetvis förutsatt att webmaster tycker att det är vettiga idéer. (Jag kan iofs själv gå med i forum för att diskutera phpBB, men antar att det blir lite bättre genomslagskraft om en idé kommer från en forumadministratör än en "vanlig" användare).