Wassertor

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8661
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Wassertor

Inlägg av Harald »

... borde den väl ha hetat, den lilla serveringen på Tyska bron, och inte Watergate. Fast, det har väl inte varit vare sig någon gate eller någon tor här. Göteborgs kanaler hade två inlopp från älven, som stängdes med bommar om natten, Stora Bommen vid inloppet till Stora hamnen, platsen för den nuvarande Residensbron, och Lilla Bommen vid inloppet till Östra hamnen.

Namnet står inte på byggnaden, men det stod på kvittot jag fick när jag slank in för en cappuccino och en skorpa. Jag kunde ha fått starkare drycker om jag hade velat, det är faktiskt en bar med fullständiga rättigheter. Serveringen har några stolar som är placerade så att man har utsikt mot Brunnsparken. Sommartid finns det förstås också sittplatser på utsidan.

Bild

Bild

Bild