Skärmmössa

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Skärmmössa

Inlägg av Kronobergarn »

Nu har den kommit... den till vänster, beställde den i Måndags.
Bild med Å, Ä & Ö funkar vist inte... klicka på länken.

http://blogg.kronobergarn.se/

Den i mitten "Linjebuss" är numera prydnad i vitrinskåp... den till höger är en vegamössa som jag inte blev 100% nöjdmed, men den kanske kommer till anv senare.

Den nya mössan kom ju med gult snöre, men jag bytte med Linjebussmössan som blev förgyld.
Senast redigerad av Kronobergarn den lördag 25 februari 2012 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
alex87

Re: Skärmmössa

Inlägg av alex87 »

Var beställer du?
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Inlägg av Kronobergarn »

Verspieder

Inlägg av Verspieder »

Jag kör väl vidare med samma inlägg här, som i SvOFs forum.
Först ännu ett tips på ett företag som säljer skärmmössor:
http://www.caspal.com/produkt/289/skarmmossa.html
Dock måste man be ett företag eller en organisation att lägga fram beställningen.

Därefter bilder:

Bild
Införskaffad till trafikstarten av stadstrafiken i Umeå, men har även använt vid Swebus Express i Uppsala, särskilt efter att Swebus Express skippade ordet "Express".

Bild
En likadan, men med märket utbytt till en egenhändigt tillverkat Nobinamärke. Användes då och då på UL 809 Uppsala-Knutby, UL 808 Knutby-Norrtälje samt UL 806 Knutby-Arlanda fram till sommaren 2011.

Bild
En av två identiska veteranmössor. Denna har det finare märket. Ursprungligen är de Flygvapenmössor, men med nya kraftiga mössband där universalmössmärken monterats. Detta exemplar har använts i SL-trafik körandes f.d. H22 6431 under 2003-2005 men därefter även i Spårvägssällskapets och SvOFs olika veteranbussar. Nålmärket med vildmannen från Lapplands landskap kan lätt bytas ut mot andra nålmärken.
Låst