25 senaste inläggen

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av leifd »

Zawaq skrev:
leifd skrev:Fast användarinfo till vänster, vore de bästa.....
Har kört de länge, via Greasemonky, men just nu går de inte, eftersom MalteR:s skript inte funkar som forumet är just nu.
Har skrivit och bett honom uppdatera det.
Glömde iofs säga att detta gäller bara i Firefox, vilket ju jag tycker alla borde använda.
Var hittar jag skriptet? Hittar inte det via sökfunktionen.
Det finns på den här länken....
http://people.dsv.su.se/hann-run/stuff/ ... te.user.js

Och efter ominstallation så funkar de hos nej igen.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av TKO »

B Thomas skrev:Ännu en synpunkt!

Listan är BRA!!!

Fördelar:
1. Webmaster kan styra exakt vilka kategorier i forumet som ska ingå i listan. Skräddarsydd för våra behov!
2. Den bör som nu bara finnas på indexsidan.
3. En rätt enkel förändring (enkel för webmaster :wink:) är att visa intressant info om repektive inlägg i tooltipen (Tooltip är den ruta som visas när man håller musen över en text). Där kan man visa datum, klockslag och inläggsförfattare. Just inläggsförfattare tror i alla fall jag kan vara intressant att få veta. I trådar där inlägg kommer i snabb följd måste man annars gå in i tråden och bläddra igenom den för att få klart för sig att TKO, hoppsan :lol:, jag menar någon kontroversiell författare har skrivit något.

Webmaster! Detta är en bra funktion, kul om du lägger till min föreslagna tooltip. 8)
Jag missade detta inlägg - jag är inte säker på om jag skall se det som beröm eller klander!

Men eftersom jag har en positiv människosyn så utgår jag från att alla - inklusive jag - vill alla andra gott!

hälsningar
Thomas
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
B Thomas
Inlägg: 389
Blev medlem: torsdag 19 oktober 2006 16:18

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av B Thomas »

webmaster skrev:Jag föll till föga.
Äsch, lite gnäll så viker webmaster ner sig :mrgreen:

Men... den kanske passar in här i stället http://www.sparvagssallskapet.se/svenska/
Den var ju så bra, fast det fattar inte "den gnälliga majoriteten"

Nej, nej, bråka inte med mig nu 8)
B Thomas
Inlägg: 389
Blev medlem: torsdag 19 oktober 2006 16:18

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av B Thomas »

TKO skrev:
B Thomas skrev:Ännu en synpunkt!

Listan är BRA!!!

Fördelar:
1. Webmaster kan styra exakt vilka kategorier i forumet som ska ingå i listan. Skräddarsydd för våra behov!
2. Den bör som nu bara finnas på indexsidan.
3. En rätt enkel förändring (enkel för webmaster :wink:) är att visa intressant info om repektive inlägg i tooltipen (Tooltip är den ruta som visas när man håller musen över en text). Där kan man visa datum, klockslag och inläggsförfattare. Just inläggsförfattare tror i alla fall jag kan vara intressant att få veta. I trådar där inlägg kommer i snabb följd måste man annars gå in i tråden och bläddra igenom den för att få klart för sig att TKO, hoppsan :lol:, jag menar någon kontroversiell författare har skrivit något.

Webmaster! Detta är en bra funktion, kul om du lägger till min föreslagna tooltip. 8)
Jag missade detta inlägg - jag är inte säker på om jag skall se det som beröm eller klander!

Men eftersom jag har en positiv människosyn så utgår jag från att alla - inklusive jag - vill alla andra gott!

hälsningar
Thomas
Men TKO, inte tror du väl att jag är en mobbare :roll:

Men det är väl varken klander eller beröm, det handlar väl egentligen inte om personen TKO utan om den kontroversielle debattören!

Nu är det så att jag hade skrivit ett långt inlägg där jag gav dig många klappar på axeln, trots att vi ofta inte har samma uppfattning. Men... av någon anledning blev jag utkastad från nätverket på SJ:s lounge och hela inlägget försvann när jag tryckte på sänd (f-n man borde lärt sig vid det här laget...)

Och nu orkar jag inte skriva det där igen :? Så du får nöja dig med en: Debattera vidare TKO, jag kommer ofta att tjafsa emot :lol:
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av webmaster »

B Thomas skrev:
webmaster skrev:Jag föll till föga.
Äsch, lite gnäll så viker webmaster ner sig :mrgreen:

Men... den kanske passar in här i stället http://www.sparvagssallskapet.se/svenska/
Den var ju så bra, fast det fattar inte "den gnälliga majoriteten"

Nej, nej, bråka inte med mig nu 8)
Inte viker jag mig för gnäll! Är jag känd för det sen tidigare? Jag bara tyckte själv den var ful, störande och jag fick nu fint lära mig att motsvarande funktions redan finns. Som jag missat helt. :oops:
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
Zawaq
Inlägg: 372
Blev medlem: fredag 22 juni 2007 4:14
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av Zawaq »

leifd skrev:
Zawaq skrev:
leifd skrev:Fast användarinfo till vänster, vore de bästa.....
Har kört de länge, via Greasemonky, men just nu går de inte, eftersom MalteR:s skript inte funkar som forumet är just nu.
Har skrivit och bett honom uppdatera det.
Glömde iofs säga att detta gäller bara i Firefox, vilket ju jag tycker alla borde använda.
Var hittar jag skriptet? Hittar inte det via sökfunktionen.
Det finns på den här länken....
http://people.dsv.su.se/hann-run/stuff/ ... te.user.js

Och efter ominstallation så funkar de hos nej igen.
Tack så mycket.
Funkade bra hos mig: http://img560.imageshack.us/img560/780/infov.png
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av leifd »

Zawaq skrev:Tack så mycket.
Funkade bra hos mig: http://img560.imageshack.us/img560/780/infov.png
Visst är de bra så säg....
Dessutom kan bilder flyta ut till höger obehindrat
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av M_M »

leifd skrev:
M_M skrev:... jag tycker att Chrome känns bättre än Firefox, men det är såklart en smaksak.

En greasemonkeyliknande grej verkar finnas även för Chrome:
http://www.mychromeaddons.com/chrome-ad ... or-chrome/
Visst är de en smaksak, men främst handlar de om att undvika IE för mej.
Ja, det är ett skäl gott som något :D
B Thomas
Inlägg: 389
Blev medlem: torsdag 19 oktober 2006 16:18

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av B Thomas »

webmaster skrev:
B Thomas skrev:
webmaster skrev:Jag föll till föga.
Äsch, lite gnäll så viker webmaster ner sig :mrgreen:

Men... den kanske passar in här i stället http://www.sparvagssallskapet.se/svenska/
Den var ju så bra, fast det fattar inte "den gnälliga majoriteten"

Nej, nej, bråka inte med mig nu 8)
Inte viker jag mig för gnäll! Är jag känd för det sen tidigare? Jag bara tyckte själv den var ful, störande och jag fick nu fint lära mig att motsvarande funktions redan finns. Som jag missat helt. :oops:
Nä, jag vet att webmaster inte viker sig, därav mitt "desperata" försök att provocera lite 8)
Men eftersom jag inte bestämmer över forumet utan bara är en enkel tyckare så behöver ju i alla fall inte jag vika mig..... eh, visst ja, ändra åsikt :mrgreen:
Användarens profilbild
Jeff
Inlägg: 411
Blev medlem: söndag 23 januari 2005 19:21
Kontakt:

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av Jeff »

Kanske går det att modifiera Top Five att passa forumet.
test.jpg
test.jpg (51.11 KiB) Visad 14337 gånger
Mvh
Jeff

Mina youtube videos finns här!
B Thomas
Inlägg: 389
Blev medlem: torsdag 19 oktober 2006 16:18

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av B Thomas »

jeff skrev:Kanske går det att modifiera Top Five att passa forumet.
Jag tror inte webmaster vill hantera någon mod till forumet. Det kräver rätt mycket extra arbete vid varje versionsuppdatering av forumet som sker med jämna mellanrum. Det som webmaster skapat var ingen mod, vad jag kan förstå, utan en egenutvecklad kolumn som inkluderats till vissa sidor. Sådant påverkas inte av forumets versionsuppdateringar.

Spekulerar B Thomas 8)
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av M_M »

leifd skrev:
Zawaq skrev:
leifd skrev:Fast användarinfo till vänster, vore de bästa.....
Har kört de länge, via Greasemonky, men just nu går de inte, eftersom MalteR:s skript inte funkar som forumet är just nu.
Har skrivit och bett honom uppdatera det.
Glömde iofs säga att detta gäller bara i Firefox, vilket ju jag tycker alla borde använda.
Var hittar jag skriptet? Hittar inte det via sökfunktionen.
Det finns på den här länken....
http://people.dsv.su.se/hann-run/stuff/ ... te.user.js

Och efter ominstallation så funkar de hos nej igen.
Fungerar detta idag?

Jag provade det i Chromes begränsade inbyggda Greasemonkeymotsvarighet och får det inte att funka.
Användarens profilbild
Zawaq
Inlägg: 372
Blev medlem: fredag 22 juni 2007 4:14
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av Zawaq »

M_M skrev:Fungerar detta idag?

Jag provade det i Chromes begränsade inbyggda Greasemonkeymotsvarighet och får det inte att funka.
Funkar fortfarande. Du måste dock ändra "http://" till "https://" på rad 12.

Kan även rekommendera att ändra rad 50 från

Kod: Markera allt

   postbody_new.innerHTML = '<td id="profinfo" style="vertical-align: top ! important; width: 18% ! important">' + postprofile_s.innerHTML +'</td><td width="10px" style="border-right: 1px solid #FFFFFF;"></td><td id="thepost" class="postbody" style="margin: 0pt ! important; width: 100% ! important">' + postbody_s.innerHTML + '</td>';
till

Kod: Markera allt

    postbody_new.innerHTML = '<td id="profinfo" style="vertical-align: top ! important; width: 150px ! important">' + postprofile_s.innerHTML +'</td><td width="10px" style="border-right: 1px solid #FFFFFF;"></td><td id="thepost" class="postbody" style="margin: 0pt ! important; width: 100% ! important">' + postbody_s.innerHTML + '</td>';
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av M_M »

Tack, funkar fint!

Jag "tog" 110 istället för 150 px, eftersom avatarbilder får vara max 110 px breda.

Egentligen borde man kanske lägga till någon väljfunktion där man kan välja ännu smalare bredd (det gör ju egentligen inget om det bara ryms ett par enstaka tecken per rad i ett bildvisningsinlägg, det lär ju ändå lätt få plats på höjden) eller ändra mer så att infogrejen hamnar ovanför eller under istället för bredvid varje inlägg. Mer jobb dock :)


För övrigt har jag "skrivit färdigt" koden som jag påbörjade i tråden Skärmbredden igen - en lösning, kanske kommer ett inlägg till. Nu tar programmet kommadoradparametrar istället för att man ska behöva mickla i källkoden. Rätt smidigt att ha två genvägar direkt i startmenyn, en som väljer normal storlek och en som väljer extra brett.
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av M_M »

Hej forumet!

Jag beslutade mig för att byta från Chrome till Firefox.

Det verkar som om en modern Greasemonkey för Firefox inte är sugen på att köra scriptet längre.

Nån som får det att funka?
Användarens profilbild
Per Lind
Inlägg: 2505
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:50
Ort: Åsbro

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av Per Lind »

Har läst igenom tråden men tydligen inte så noga att jag hittat hur man får fram den nya funktionen.
Jag loggar alltid in på ""Visa nya inlägg".
Startsidan med inlägg ser precis ut som vanligt.
Hur gör jag för att använda den nya funktionen?

-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 25 senaste inläggen

Inlägg av leifd »

Per Lind skrev:Har läst igenom tråden men tydligen inte så noga att jag hittat hur man får fram den nya funktionen.
Jag loggar alltid in på ""Visa nya inlägg".
Startsidan med inlägg ser precis ut som vanligt.
Hur gör jag för att använda den nya funktionen?

-Per
Tror nog att M_M möjligen var lite otydlig. Men jag tror att de han är ute efter är är skriptet som gör " användarinfo till vänster" möjligt.
Själv har jag släppt de där och istället slutat nästan helt att skriva här. Hemma använder jag dessutom så stor skärm att det inte längre är något problem. Men kanske kan de bli bättre i nästa generation forum ? En allt populärare modell är den som kan ses tex i Androidforumet Swedroid.
Skriv svar