C4 #2516?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: C4 #2516?
"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "
Hur kan den vara skrotad och samtidigt finnas kvar!? Sen förstår jag inte alls vad syftet med att ta över en vagn är för att ha den stå
i ett ett uthus i Dalarna. Skrota den hellre, vagnen har ingenting med Dalarna att göra och den står väl och rostar sönder nu. Den lär ju aldrig
mer trafikera de spår den en gång rullade på. Snacka om ovärdigt slut, ställas upp i en lada.
Hur kan den vara skrotad och samtidigt finnas kvar!? Sen förstår jag inte alls vad syftet med att ta över en vagn är för att ha den stå
i ett ett uthus i Dalarna. Skrota den hellre, vagnen har ingenting med Dalarna att göra och den står väl och rostar sönder nu. Den lär ju aldrig
mer trafikera de spår den en gång rullade på. Snacka om ovärdigt slut, ställas upp i en lada.
Å, det er da alles drøm å finne en slik en i en lada om femti år eller så...
Mvh Bjørn
Mvh Bjørn
Jag håller med. Skrota den hellre. Eller skicka tillbaka den till stockholm, och om det går, använd den i spårvägsällskapets C2 tåg.M224 skrev:"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "

"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Om vagnar inte bör finnas där "de inte har nåt att göra" så kanske museispårvägen i Malmö borde skrota sin östberlinska vagn också?M224 skrev:"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "

Seriöst, man får väl helt enkelt acceptera att spårfordon som annars skulle ha skrotats på riktigt kan hamna på de mest oväntade och kanske ovärdiga ställen.
(Jag hade själv för några år sen en vag plan på att skaffa en av de 60-tals-vagnar som SJ skrotade ut, och använda som "uthus". Som de flesta av mina mindre lättgenomförliga planer så blev det såklart inte mer än en tanke, men jag förstår absolut andra som har liknande idéer).
- Stefan Widén
Ja någon som kan alla SSS vagnar på sin fem kanske kan räkna upp hur många vagnar som hittats ute på landet som uthus hönshus eller som del i fritidshuset. Senast fyndet är väl Gävles öppna släpvagn som man lyckades få köpa loss.
Och tänk vilken dröm att hitta en "okänd" vagn om 50 år.
Stefan
Och tänk vilken dröm att hitta en "okänd" vagn om 50 år.
Stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
- Sven Blomberg
Och tänk om någon hade "räddat" en A 25 och B 25 som "någon" kunde hittat i stället för att skrota alla, så att de kunnat gå på Djurgårdslinjen.
Jämför Flygvapenmuseet, där man inte sparade en enda B 18, som länge var synonymt med svensk flygindustri. Den var dessutom loggan till SAAB-bilarna i många år. Den som finns på museet trots allt är ett flygplan som nödlandade på isen i hamnen i Härnösand 1946. Bärgningen misslyckades, man fick bara upp stjärtpartiet. Efter många år,1979, så bärgades den och blev "räddad" till eftervärden.
Jämför Flygvapenmuseet, där man inte sparade en enda B 18, som länge var synonymt med svensk flygindustri. Den var dessutom loggan till SAAB-bilarna i många år. Den som finns på museet trots allt är ett flygplan som nödlandade på isen i hamnen i Härnösand 1946. Bärgningen misslyckades, man fick bara upp stjärtpartiet. Efter många år,1979, så bärgades den och blev "räddad" till eftervärden.
Senast redigerad av Sven Blomberg den söndag 04 april 2010 11:10, redigerad totalt 3 gång.
Medlem nr 266
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Re: C4 #2516? VARNINING VIRUS
VARNING filen är VIRUSSMITTAD!!!
Senast redigerad av AGR den måndag 05 april 2010 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Stemmer. Maskinen min nektet å vise siden pga virus.17AGR skrev:VARNING filen är VIRUSSMITTAD!!!
Jo du Daniel du kanske är en Mas i grunden som har förakt för allt som har med 08 att göra som några av mina ingrodda grannar.M224 skrev:"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "
Ta dej en sväng på skansen och se dej omkring har allt som finns där sitt ursprung i Stockholm
Märkligt att man inte får ha vad man vill i sitt uthus ?

Vagnen är fortfarande komplet förutom batterier och kompressor till dörrarna.
Den fungerar som sommarcafé fortfarande.
Men framtiden får visa var den blir av

Jag får erkänna att jag drog iväg lite för snabbt i mitt inlägg. Nu när jag har läst i tråden så verkar den ju ha det bra trots allt.Tomme skrev:Jo du Daniel du kanske är en Mas i grunden som har förakt för allt som har med 08 att göra som några av mina ingrodda grannar.M224 skrev:"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "
Ta dej en sväng på skansen och se dej omkring har allt som finns där sitt ursprung i Stockholm
Märkligt att man inte får ha vad man vill i sitt uthus ?![]()

F.ö så har jag inget emot Dalarna. Tyckte bara att "uthus i Dalarna" lät lite olustigt. Hade den stått i ett uthus i Stockholmstrakten hade
jag skrivit likadant.
M224 skrev:Jag får erkänna att jag drog iväg lite för snabbt i mitt inlägg. Nu när jag har läst i tråden så verkar den ju ha det bra trots allt.Tomme skrev:Jo du Daniel du kanske är en Mas i grunden som har förakt för allt som har med 08 att göra som några av mina ingrodda grannar.M224 skrev:"Skrotad 16 juni 2001 och ankom till Ovanmyra, Boda Kyrkby i Dalarna i juli. Står i ett uthus. "
Märkligt att man inte får ha vad man vill i sitt uthus ?![]()
F.ö så har jag inget emot Dalarna. Tyckte bara att "uthus i Dalarna" lät lite olustigt. Hade den stått i ett uthus i Stockholmstrakten hade
jag skrivit likadant.
Det blev galet i mitt inlägg ovan när jag skulle ändra så försvann den krypterade texten orkar inte skriva om.
Men någon bild finns om man Googlar på "mackabacka" under bilder Tex. forum.soe.se
Sen finns en bild utanför från res expressen http://www.expressen.se/resor/semesters ... guld?img=4
Ska undersöka vad som hänt med hemsidan så småningom.
Öppet här är det v 31och även vid överrenskommelse och övernattningsmöjlighet finns.
Men någon bild finns om man Googlar på "mackabacka" under bilder Tex. forum.soe.se
Sen finns en bild utanför från res expressen http://www.expressen.se/resor/semesters ... guld?img=4
Ska undersöka vad som hänt med hemsidan så småningom.
Öppet här är det v 31och även vid överrenskommelse och övernattningsmöjlighet finns.