Cx i morse
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Cx i morse

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Re: Cx i morse
Fin bild på fint tåg!
Är även bakbelysningen tänd i fronten? Eller är det bara någon form av reflex?
Det komprimerade djupet gör att platsen ser betydligt "skogigare" ut på bilden än i verkligheten!
Är även bakbelysningen tänd i fronten? Eller är det bara någon form av reflex?
Det komprimerade djupet gör att platsen ser betydligt "skogigare" ut på bilden än i verkligheten!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Den skarpsynte kan se att föraren kör med s k "kräftskiva", d v s med separata bakljuset tänt framåt. Stockholms T-vagnar har av säkerhetsskäl separata strömkretsar till de två baklyktorna. Den ena tänds automatiskt när hytten avaktiveras, men bara om tåget förblir aktiverat. Den andra matas direkt från batteriet över en strömställare. På detta sätt minskas risken att tåget blir utan bakljus, möjligen räcker också batteriet något längre på ett tåg som ställs upp avaktiverat vid spänningslöshet. Detta till priset av att det tidvis ser fånigt ut när föraren klantat till det med strömställarna...LÅ1 skrev:Är även bakbelysningen tänd i fronten? Eller är det bara någon form av reflex?
James Bond-tåget 007. 

Tjusig bild! C6 är verkligen flotta i sitt nyreviderade skick.
Bilden får mig också att göra en reflexion: Nu när alla Cx som går i trafik har blivit dörrombyggda (för det har de väl?), kan man då inte ta bort de skrikiga gröna markeringarna i nedre hörnen? Av estetiska skäl...
Bilden får mig också att göra en reflexion: Nu när alla Cx som går i trafik har blivit dörrombyggda (för det har de väl?), kan man då inte ta bort de skrikiga gröna markeringarna i nedre hörnen? Av estetiska skäl...
Snygg bild!
men jag har bara märkt att denna vagn hade en baklykta tänd. jag har iaf. inte märkt andra vagnar ha så.
men jag har bara märkt att denna vagn hade en baklykta tänd. jag har iaf. inte märkt andra vagnar ha så.

Stiligt som vanligt Micke.
- Karsten
Precis detta svarade ju Daniel på tre inlägg upp..charmander skrev:Snygg bild!

Tack för att ni gillade bilden.
Jag har inte sett 007-skyltningen förrän nu, ändå har jag sett tåget ett par gånger den senaste tiden...
Jag har inte sett 007-skyltningen förrän nu, ändå har jag sett tåget ett par gånger den senaste tiden...
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av: