Ett insatståg med fem danska Bm-vagnar och ett Rc-lok i vardera ände anländer till Sollentuna station den 23 september 2002. Min bror tog bilden åt mig under en ballongfärd.
Björn Johansson (BJ) skrev:Är det "Globen" det man ser i bildens övre högra hörne?
Bj.
Tror det är en ballong
Eh... men... Sollentuna ligger norr ok Stockholm. Globen i dess södra del.
Klart annorlunda vinkel på lokaltrafik! Dessutom de udda DSB Bm vagnarna. Hälsa brorsan att det är en kanonbild!
Vilket leder mig till utställningen på Spårvägsmuseet med flygbidler. Se den!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Björn Johansson (BJ) skrev:Är det "Globen" det man ser i bildens övre högra hörne?
Bj.
Tror det är en ballong
Eh... men... Sollentuna ligger norr ok Stockholm. Globen i dess södra del.
Klart annorlunda vinkel på lokaltrafik! Dessutom de udda DSB Bm vagnarna. Hälsa brorsan att det är en kanonbild!
Vilket leder mig till utställningen på Spårvägsmuseet med flygbidler. Se den!
Jag tror du missuppfattade mig, eller BJ. Vi båda var skämtsamma om ballongen... I alla fall jag... ballongen liknar Globen!
Måste väl erkänna att min lokalkännedom i den kungliga är en aning bristfällig.
Det är ju så svårt att få en överblick av stan enär man åker blindt under jorden.
Blev utskrattad sist jag åkte t-bana och frågade efter någon "hållplats"... sådana tycks inte heller existera där?
Såg iallafall Pink Floyd för många år sedan i Globen, men tror inte att jag hittar tillbaks dit.
Vi hade för längesedan ett par trappor nedåt i Brunnparken, det var många nollåttor som gick ned där... inte för att ta t-banan utan för att pinka eller någonting annat... Det var nämligen en underjordisk toalett, där "Kardassförstinnan" regerade.