Fint besök på Saltsjöbanan.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Micke Asklander
- Kontakt:
Fint besök på Saltsjöbanan.
Tydligen ska fd C13h 1170, numer med nummer 9370 köras över till Saltsjöbanan med trailer, för att i nästa vecka dras runt av Z66 som står i Neglinge
Det ska spolas av räls.
Micke
Det ska spolas av räls.
Micke
ännu en dag
- Stefan Widén
Re: Fint besök på Saltsjöbanan.
Spännande å se var de ska lossa vagnen det klassiska på stadsgården är okuperat med byggbråte ..när jag åkte där förra veckan. Ska va om de ställer trailer rätt över leden förståsss
Finns väl inget annat bra ställe eller?
Stefan
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Jodå, det finns ett nybyggt lastspår på en annan station.Stefan Widén skrev:Finns väl inget annat bra ställe eller?
Vid Storängen finns ett nybyggt spår som fungerar som av och pålastningsplats för vagnar till och från SBdaniel_s skrev:Jodå, det finns ett nybyggt lastspår på en annan station.Stefan Widén skrev:Finns väl inget annat bra ställe eller?
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
-
- Kontakt:
Var förbi statgården igår med en förarkurs som hade lite linjekännedom....Stefan Widén skrev:Spännande å se var de ska lossa vagnen det klassiska på stadsgården är okuperat med byggbråte ..när jag åkte där förra veckan. Ska va om de ställer trailer rätt över leden förståsss
Stefan
Spåret är brutet i ca 50 m mellan gångvägen (norra sidan av statsgårdsleden) och ut mot kajen. I gropen som gjorts är det ett råttbo av nya kablar och det finns en ännu inte installerad elstation precis brevid.... jag anar ett samband av dessa 2 saker...
Signalmässigt har dvärgsignalen på kajen tagits bort men allt annat är som vanligt.... Växeln är inte klovad, det finns inget hindermärke uppsatt och vägsignalerna fungerar som normalt om man startar dom.... (växeln är dessutom nysmord på tungornas glidytor)....
Och som det redan nämnts så har det byggts ett ersättningsspår för lastning / lossning av vagnar i Storängen, ska försöka ladda upp några bilder av en rykande färsk vagnleverans från Hammarby som gick i förra veckan, då vagnarna 2915-2916 kom tillbaka efter revision & ombyggnad. /Janne
Ser ut så här ungefär, om någon undrade. (Ursäkta den löjligt dåliga bildkvaliteten, så blir det om man fotar genom ett fönster och sedan redigerar i Paint...)

Tagen från TLC BM?daniel_s skrev:Ser ut så här ungefär, om någon undrade. (Ursäkta den löjligt dåliga bildkvaliteten, så blir det om man fotar genom ett fönster och sedan redigerar i Paint...)

- Bildsköne Bengtsson
Vad är planerna för stadsgårdsbanan, ska den försvinna, eller är det bara tillflligt avbrott?
Jag grunnar mest på forntida utfärdståg med N-tank och T44, om det blir möjligt igen
BB
Jag grunnar mest på forntida utfärdståg med N-tank och T44, om det blir möjligt igen
BB