En bild som anknyter till dagens derby
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
En bild som anknyter till dagens derby
En liten bild över Hammarby. I dag behövde jag inte sända någon bild från Djurgården

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Re: En bild som anknyter till dagens derby
Är det spår 0/ skrotspåren som går där i dag där vagnarna på bilden står?
Nej vagnarna står på Heden. Spår 0 och 00 ligger bakom byggnaderna till höger i bild.Sparkfot skrev:Är det spår 0/ skrotspåren som går där i dag där vagnarna på bilden står?
AGR
- Bildsköne Bengtsson
Jag minns att man flucktade in A29 och annat som stod på Heden när man åkte förbi med Tyresöbuss linje 10.
En del vagnar hade skydstak anbringat över sig, vad var syfftet med detta?
Fanns det planer på något bevarande?
Det fanns även trådbussledningar kvar rätt länge på andra sidan Heden, till 66-67 har jag för mig
Tack för en fin bild
BB
Det fanns även trådbussledningar kvar rätt länge på andra sidan Heden, till 66-67 har jag för mig
Tack för en fin bild
BB
Hur ser heden ut idag? Och vad står isåfall där?17AGR skrev:Nej vagnarna står på Heden. Spår 0 och 00 ligger bakom byggnaderna till höger i bild.Sparkfot skrev:Är det spår 0/ skrotspåren som går där i dag där vagnarna på bilden står?
Om jag inte är helt snurrig så byggs det massor av lägenheter där just nu?Sparkfot skrev: Hur ser heden ut idag? Och vad står isåfall där?
Så det är området bakom hela HY å ihöjd med Blåsut f.d Heden är?djth skrev:Om jag inte är helt snurrig så byggs det massor av lägenheter där just nu?Sparkfot skrev: Hur ser heden ut idag? Och vad står isåfall där?
Re: En bild som anknyter till dagens derby A29 tak
En del A29 blev arbetsfordon 3 st snöblåsare, underreden till bergskrotningståget.Bildsköne Bengtsson skrev:Jag minns att man flucktade in A29 och annat som stod på Heden när man åkte förbi med Tyresöbuss linje 10.
Tack för en fin bild
BB
Samt några sparades för atteventuelt kunna trafikera linje 4 med spårvagn om bussleveranserna inte hade fungerat, detta har jag inte fått bekräftat från oficielt håll. Om detta hade blivit av så skulle spårvagnståget på linje 4 bestått av A29+B25 B25 skullegå baklänges som mustangsläpen i Malmö och Göteborg. OBS har inte fått tag i några oficiella uppgifter om detta från SL. Men för inte kunna köra spårvagnar i högertrafik så klipptes kontaktledningen ner direkt efter att sista spårvagnen passerade repektive sektionsavskiljare. Sista spårvagnen i vänstertrafik bestod av 92+öpnna sommarläpet gick linje 4 runt.
AGR
- Bildsköne Bengtsson
Ja det hade varit häfftigt me A29 och B 25 på 4, kanske blivit permanent om det kommit till skott, men den elake farbror Helge skulle bara skrota ut allt.
Dom flesta vagnar kördes sedan ut till Högdalen och skrotades,vill minnas att jag såg ett grått verklok rangera dom gammla vagnarna.
BB
Dom flesta vagnar kördes sedan ut till Högdalen och skrotades,vill minnas att jag såg ett grått verklok rangera dom gammla vagnarna.
BB