Bussbrist i Stockholm?

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
alex_krokodil

Bussbrist i Stockholm?

Inlägg av alex_krokodil »

Har två mornar i rad märkt att linje 71 ofta körs av bussar som normalt inte alls går där. Igår såg jag två MAN-bussar som normalt brukar ses i Järfälla på den linjen och dagen innan en Silja Line-märkt Setra(!).

Inte bara på 71:an har jag sett udda bussar, har även märkt att fler och fler röda bussar letat sig in på linje 179.

Inte för att jag direkt bryr mig, men det finns ju alltid någon som kanske vill dokumentera detta.
Användarens profilbild
Karsten

Re: Bussbrist i Stockholm?

Inlägg av Karsten »

alex_krokodil skrev:Har två mornar i rad märkt att linje 71 ofta körs av bussar som normalt inte alls går där. Igår såg jag två MAN-bussar som normalt brukar ses i Järfälla på den linjen och dagen innan en Silja Line-märkt Setra(!).

Inte bara på 71:an har jag sett udda bussar, har även märkt att fler och fler röda bussar letat sig in på linje 179.

Inte för att jag direkt bryr mig, men det finns ju alltid någon som kanske vill dokumentera detta.
16 nya MAN-bussar ersätter Volvokortvagnar i Björknäs serru. De gamla Volvona får inte gå i miljözonen så länge till..
Användarens profilbild
Magnus_J
Kontakt:

Re: Bussbrist i Stockholm?

Inlägg av Magnus_J »

Har inte kört på Råsta på ett tag men det iaktagandet jag har sett är att det är väl en del vagnfel och reparationer och därför rullade det en del rött på linje 179, Råsta har en blå som extra vagn och är det mer en 1 vagn som står får man gå in med rött.

Busslink tog över Volvoverkstaden i egen regi i aug. och det tog väl ett tag att jobba ifatt för dem.
Skriv svar