Kaffe och spårvagnsdiggarställe 38

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Kaffe och spårvagnsdiggarställe 38

Inlägg av Olle »

Nu när spårvägslinje 9 börjat trafikera Mannerheimsvägen så har man linjer 3B, 3T, 6, 9 och 10 utanför fönstret på konditoriet som ligger i hörnet av Mannerheimvägen och Esplanaden. Mitt emot Svenska Teatern. Ett trevligt fik men med det alltför vanligt i Finland förekommande lankiga kaffet. Finskt kaffe och skånerost är diametrala fenomen. Presidenti. Finnar, liksom de flesta vuxna människor på jorden utanför skandinavien, tål inte mjölk, men varför skulle de inte tåla vanligt starkt kaffe förstår jag inte. Men spårvagnarna utanför uppväger detta. Tyvärr gick inte vagn 80 med låggolvsdelen förbi här eftersom den gick på linje 7A i fredags. Jag såg bara skymten av den. även Spårakoff ölvagn och Mannerheim 150 var ute och luftade sej i går på lördagen. Vagn 150 hade burkar hängande efter sej så det var nog ett bröllopssällskap som hyrt vagnen. Helsingfors är alltid värt ett besök. Vilken årstid som helst.

Bild

:D lle.
:-)lle