Stopp på Nockan..
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stopp på Nockan..
Stopp på Nockebybanan sedan 19.45 pga nedriven kontaktledning, är det inte Djurgårdslinjen som drabbas så är det Nockeby banan.
Re: Stopp på Nockan..
Eller så drabbas Tvärbanan av kranbilsförare som inte har kompetens att framföra sådant fordon.... med kranen NERE!
Kan vara olika faktorer, kanske slitet kol..
/a32
Kan vara olika faktorer, kanske slitet kol..
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Trafiken rullade återigång vid 23.30 tiden.
-
En bit av strömavtagarn på en A30 fastnade i kontaktledningen.
Precis över krysset i alvik! Själv satt man i smedslätten och läste en bok i tre timmar!
Och fick bogsera hem trasan sen!
Stackars montören som skulle hem, Han var tvungen och jobba över hela natten för att få upp strömavtagarn på trasan igen!
För den ska ju ut på morgonen igen = vagnbrist!
/ Lasse
Precis över krysset i alvik! Själv satt man i smedslätten och läste en bok i tre timmar!
Stackars montören som skulle hem, Han var tvungen och jobba över hela natten för att få upp strömavtagarn på trasan igen!
/ Lasse
Kan en sliten kolskena varför boven till att strömavtagaren fastna?mobillasse skrev:En bit av strömavtagarn på en A30 fastnade i kontaktledningen.
/ Lasse
Jaha Alvik krysset "IGEN"
Stället där flest strömavtagare åkt av på 12:an, verkar hända någongång per år.
Hmm kanske något med SL´s kontaktledning som gör att tråden ligger och kittlar hornet på avtagaren och till sist river ner
Visst e det skönt med välförtjänt vila på stället?
/a32

Stället där flest strömavtagare åkt av på 12:an, verkar hända någongång per år.
Hmm kanske något med SL´s kontaktledning som gör att tråden ligger och kittlar hornet på avtagaren och till sist river ner

Visst e det skönt med välförtjänt vila på stället?
/a32

På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas