Jag skulle hellre säga "Från: Där trean och ettan går ihop".Från: Där trean och ettan delar sig.
Delar eller går ihop?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Delar eller går ihop?
En viss person har anget ti sin profil:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Re: Delar eller går ihop?
Man kan också undra om det är någon av följande ställen:bruse skrev:En viss person har anget ti sin profil:Jag skulle hellre säga "Från: Där trean och ettan går ihop".Från: Där trean och ettan delar sig.
Brunnsparken, Vasaplatsen, Vasa Viktoriagatan eller möjligen Marklandsgatan, eller var det ett Landa som inte började på Ar????
/Tony
Med reservation för tyckfel.
I denna mening ligger en djup underfundighet som i sin egentliga betydelse inte har speciellt mycket med olika spårvägslinjer att göra.bruse skrev:En viss person har anget ti sin profil:Jag skulle hellre säga "Från: Där trean och ettan går ihop".Från: Där trean och ettan delar sig.
Jag trodde ju att läsare på detta forum var så allmänorienterade att de förstod denna matafor... men så var det då inte.
Jag avslöjar iallafall inte underfundigheten, då skulle den förlorar sin poäng (bara en sådan sak kan ju vara en ledtråd...).
Om man nu skall prata spårvägslinjer så utgår ju såväl ettan som trean från centrum (ja från en vagnhall iallafall) och går ut i staden åt olika håll.
Då är det ju mer naturligt att prata om en delning om än en ihopslagning.
Bj.
Vadå jag dyster?
- stormtranz
Alltså vart är du från Björn J?Från: Där trean och ettan delar sig.
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Allmänt om lokaltrafik
Var väl det han fråga, vilken stad!Hagrido skrev:först måste du veta vilken stad, sen är det dom östra delarna...
men än så säger jag inte
Nå, var finns det spårvagnslinjer nr 1 och 3?

Ledtråd: http://www.ss.se/atlas/system.php?id=17
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Iallafall inte från Norsborgstormtranz skrev:Alltså vart är du från Björn J?Från: Där trean och ettan delar sig.

Bj.
Vadå jag dyster?
- stormtranz
Det är i Göteborg och sen är det i de östra delarna.Men bor du i Kålltorp,Ö Sjukhuset,Torp eller?Björn J. skrev:Iallafall inte från Norsborgstormtranz skrev:Alltså vart är du från Björn J?Från: Där trean och ettan delar sig.![]()
Bj.
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Allmänt om lokaltrafik
Jag lämnar inga mer detaljerade uppgifter om min hemadress på Internet än de du med ledning av en spårvägskarta själv kan finna ut efter denna meningslösa diskussion.stormtranz skrev:Det är i Göteborg och sen är det i de östra delarna.Men bor du i Kålltorp,Ö Sjukhuset,Torp eller?Björn J. skrev:Iallafall inte från Norsborgstormtranz skrev: Alltså vart är du från Björn J?![]()
Bj.
Bj.
Vadå jag dyster?
- stormtranz