Sida 2 av 2

Re: M67-jakt del 2

Postat: tisdag 26 april 2022 16:29
av C12C3C3C12
Stefan Widén skrev: tisdag 26 april 2022 8:22 Det säkraste sättet att få se vagnen ute på gatorna är att aktivera sig i föreningen och få förarutbildning så man kan köra ut den själv....

Stefan
Underlättar något om man bor i den där hålan där man glanar på saker & ting :)

Re: M67-jakt del 2

Postat: tisdag 26 april 2022 19:37
av leifd
wax skrev: torsdag 14 april 2022 14:28 Hoppas* att vi kommer se nr 90 ibland, även om den inte är ordinarie trafikvagn längre!
En bild på M67K 90 kan vi ordna, från de senast kända användningen...

Bild
Vidablick - Anders Forsberg - M67K 90. Foto 2021-08-11 15.57.14, Leif D

Så kan vi väl ta en från gånger innan också...

Bild
Söder Tull - M67K 90. Foto 2021-04-12 14.38.37, Leif D

Re: M67-jakt del 2

Postat: tisdag 26 april 2022 19:43
av leifd
C12C3C3C12 skrev: tisdag 26 april 2022 16:29
Stefan Widén skrev: tisdag 26 april 2022 8:22 Det säkraste sättet att få se vagnen ute på gatorna är att aktivera sig i föreningen och få förarutbildning så man kan köra ut den själv....

Stefan
Underlättar något om man bor i den där hålan där man glanar på saker & ting :)
Vi kan väl bara konstatera att det är stort behov av utbildat folk som kör museala spårvagnar i Norrköping.
Kör man spårvagn i blandad trafik vid annan spårväg, så kan man komma ifråga för uppdraget. Gaget är dock dåligt, då detta är ideell verksamhet.